به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمود خسروی شب گذشته در برنامهای به مناسبت ۱۴ مرداد سالروز تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت ۴۸ هزار کیلومتر فیبر نوری دارد.

وی گفت: در گذشته ظرفیت شبکه دیتا ۴۶ گیگابیت بر ثانیه بود که هم اکنون با افزایش ظرفیت به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه، این شبکه زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات شده است.



*بکارگیری ۶۰ گیگابیت از ظرفیت ۵۰۰ گیگابیتی پهنای باند داخل

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: از ۵۰۰ گیگا بیت بر ثانیه ظرفیت فعلی پهنای باند داخل، هم اکنون از ۶۰ گیگا بیت آن استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در زمینه بین‌الملل، هم‌اکنون در اکثر جلسات منطقه‌ای از ما در خواست حضور می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: با واگذاری نگهداری تجهیزات راه‌دور در استان‌ها، به صورت مستقیم برای ۲ هزار نفر نیروی انسانی اشتغال ایجاد شده است.



*درآمد هزار میلیاردی زیرساخت در سال ۹۰

خسروی در خصوص درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۹۰، گفت: درآمد شرکت در سال ۹۰ حدود هزار میلیارد تومان بود که بخش‌ بیشتر آن، از محل درآمد صوت است که به اپراتورها اجاره داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: از این هزار میلیارد تومان، ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری شرکت و ۴۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص است.

وی تصریح کرد: در نهایت تنها ۱۲۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری باقی می‌ماند.



*افغان‌ها ۳۰ درصد مکالمات خارج کشور را در اختیار دارند

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین در خصوص VOIP گفت: هم اکنون نرخ ورود به ایران از کانال تی‌دی‌ام ۶ سنت و ۸ سنت است.

وی افزود: از ۱۰۰ درصد کل ترافیک صوت کل کشور، ۳۰ درصد مربوط به ارتباط با افغانستان است.



*۵ درصد درآمد زیرساخت ازمحل VOIP است

خسروی اظهار داشت: VOIP حدود ۵ درصد درآمد صوت شرکت زیرساخت، معادل ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

خسروی همچنین در خصوص نرمافزار شناسایی قاچاق VOIP که زمانی در دستور کار شرکت زیرساخت بود، گفت: نرمافزار شناسایی VOIP آزمایش شد و موفق بود؛ البته این نرمافزار برای مدل کوچکی طراحی و آزمایش شد که برای استفاده در ابعاد بزرگ باید تجهیزات لازم تهیه شود که این کار در حال انجام است.