به گزارش افکارنیوز، روزنامه خراسان که از آغاز انتشار، خبر اختلاس در بنیاد شهید را منتشر کرده بود و همچنان پیگیر بحث اختلاس در این نهاد است، در شماره امروز خود جزییات جدیدی از این اختلاس را منتشر کرده است.

در گزارش این روزنامه آمده است: «یکی از مقامات رسیدگی کننده به این پرونده به خراسان گفت: متهم در ۲ مورد اقدام به اختلاس ۹ و ۶ میلیارد تومانی کرده است؛ هرچند مبلغ ۹ میلیارد تومان در‌‌‌ همان مراحل اولیه به حساب بنیاد شهید برگشته اما این مورد نیز از جمله اتهامات این مقام سابق بنیاد شهید است. در همین ارتباط مسعود زریبافان، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، چندی پیش توضیح داد که رقم واقعی اختلاس، کمتر از نصف مبلغ اعلام شده است.

زریبافان به ایسنا گفت: رقم واقعی ۱۵ میلیارد نبوده بلکه حدود ۶ میلیارد تومان بوده است و تمام این مبلغ اکنون توسط قوه قضائیه باز پس گرفته شده است».

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: به گزارش خراسان، اولین سرنخها در خصوص این اختلاس ۲ سال قبل کشف شد. بررسیهای اولیه حاکی از آن بود که یکی از مقامات بنیاد که به دلیل سوابق ۲ پست کلیدی در اختیار داشت، مبالغ میلیاردی را به صورت غیرقانونی در حسابهای مالی بنیاد شهید جابجا کرده است. پرداخت حق بیمه عمر افراد تحت پوشش، موضوعی بود که این مرد از آن برای اجرای نقشه پیچیدهاش استفاده کرده بود. به این ترتیب که هنگام پرداخت این پول به شرکت بیمه، چند میلیارد بیشتر واریز کرد و بعد از مدتی از راه تبانی با برخی مسئولان بیمه، مرحله دوم نقشهاش را اجرا کرد و طی آن از مسئولان بیمه خواست مبلغ اضافی را به حساب خودش واریز کنند. به این ترتیب، چندین میلیارد از بیتالمال که سهم خانوادههای شهدا و ایثارگران بود، به طور غیرقانونی به حساب شخصی این مقام بنیاد واریز شد.