به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، در حالی که بانک مرکزی اروپا قصد دارد برنامه خریداری اوراق قرضه کشورهای بحران زده منطقه یورو را به زودی آغاز کند، سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر اعلام جزئیات این برنامه هستند.

بر اساس این گزارش، افزایش تولیدات صنعتی آمریکا و رشد خرده فروشی در اقتصاد این کشور طی ماه جولای نیز تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام آسیا داشته است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی وضعیت اقتصادی آمریکا رو به ثبات پیش می رود و نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت این کشور رو به کاهش است.

بر این اساس ارزش دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر رسیده است و هر دلار در برابر ۷۹.۳۵ ین داد و ستد شده است. ارزش دلار در برابر یورو نیز ۰.۱ درصد افزایش یافت و هر یورو در برابر ۱.۲۲۷۸ دلار مبادله شده است.

این گزارش افزود: شاخص سهام ام اس سی آی آسیا امروز بیش از ۰.۱ درصد رشد داشته است. شاخص سهام استرالیا نیز امروز با رشد ۰.۸ درصدی روبرو شده است. شاخص نیکی ژاپن نیز بیش از ۱.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

این گزارش حاکی است: کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی و افت ۰.۲ درصدی رشد اقتصادی منطقه یورو نیز در این مدت هنوز فشار زیادی را بر بازارهای مالی بین المللی وارد می کند .