کشتی های تفریحی دوبی در راه ایران!
سرویس اقتصادی افکار نیوز

- بندر رشید دبی در اولین گام توسعه خود تصمیم به جابجایی مسافر به کشورهای حوزه خلیج فارس را گرفته است و مسئولان این بندر، برای این منظور ایران را مقصد اولیه خود عنوان کرده اند.

به گزارشافکارنیوزبه نقل از عربین بیزنس، بعد از اینکه از بندر الرشید دوبی انتقال کانتینر های باری به جبل علی آغاز شد، هم اکنون قرار شده است تا از این بندر جابجایی مسافر به وسیله کشتی های مسافربری تفریحی به سایر کشورهای همجوار نیز انجام گیرد.

قرار است به زودی در اولین جابجایی مسافر از بندر رشید دوبی، کشتی هرمز۱۲، تعداد ۱۹۰مسافر را از دوبی به بندر لنگه ایران منتقل و سپس بعد از برگزاری یک مراسم استقبال، کشتی در مسیر بازگشت خود ۲۵۰ مسافر را جابجا کند.

در همین راستا، محمد المعلم، مدیر بندری دی‌پی‌ورلد که مدیریت ترمینال مسافربری بندر رشید را بر عهده دارد گفته است که در چهل سال گذشته بندر رشید دوبی نقش بسیار اساسی را در منطقه ایفا می کرده است.

بعد از اینکه از چهار سال پیش کار جابجایی و حمل و نقل کانتینرها از بندر رشید به جبل علی آغاز شد، هم اکنون تصمیم بر این شده است که از این بندر انتقال مسافر نیز انجام شود.

وی یادآور شد که مسئولان امارات در حال تکمیل بزرگترین پروژه توسعه بندر کشتی های تفریحی مسافربری در کل منطقه هستند.

ماه گذشته بود که امارات از راه اندازی یک کشتی تفریحی لوکس با ۳۰۰ اتاق به منظور جابجایی مسافر در بندر رشید خبر داد و ظاهرا قرار است این کشتی کار خود را در بندر رشید به زودی آغاز کند.