به گزارش افکارنیوز سید احمد صادقی در گفتوگو با فارس، درباره بهرهبرداری از قطعه ۴ آزادراه تهرانشمال اظهار داشت: در این مسیر آزادراهی ۶۰۰ دستگاه انواع ادوات جادهسازی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: اگر همانطور که وزارت راه و شهرسازی امروز به بنیاد مستضعفان برای تکمیل این مسیر آزادراهی فشار می‌‌آورد، در دوران قبل نیز بر این امر اصرار ورزیده بو‌د، این مسیر آزادراهی هم‌اکنون تکمیل شده و هر چهار قطعه آن به بهره‌برداری رسیده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علی‌رغم وعده مدیرعامل آزاد‌راه تهران - شمال بهره‌برداری از قطعه چهار این آزادراه کمی دیرتر از اول شهریور انجام می‌شود، تصریح کرد: این قطعه حداکثر تا ۱۵ مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

صادقی با بیان اینکه در حال تکمیل لایه نهایی آسفالت این مسیر آزادراهی در قطعه چهار هستیم، تصریح کرد: البته تکمیل نهایی این قطعه مسیر بسته به آب و هوای منطقه دارد؛ اگر آب و هوا مساعد باشد، پروژه در همان مهر‌ماه و در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید، اما اگر بارندگی وجود داشته باشد عملیات اجرایی به کندی انجام شده و این امر موجب می‌شود بهره‌برداری از قطعه چهار آزادراه تهران شمال باز به تأخیر بیفتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به عنوان شریک وزارت راه و شهرسازی در این پروژه سرمایه‌گذار است، خاطرنشان کرد: قطعاً سرمایه گذار خود مایل است پروژه را زودتر تکمیل کرده و به بهره‌برداری برساند تا از محل اخذ عوارض، بازگشت سرمایه آغاز شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل یادآور شد: قطعاً دیرتر تمام شدن قطعات یک و چهار آزادراه تهران شمال که در دست بنیاد مستضعفان است، موجب به خطر افتادن منافع آنها می‌شود، بنابراین آنها نیز برای اتمام پروژه‌های خود تلاش می‌کنند.

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل آزاد‌راه تهران و شمال، بار‌ها‌ از بهره‌برداری قطعه چهار این آزاد‌راه در ابتدای شهریور‌ماه جاری خبر داده بودند.



* قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران - شمال را از بنیاد گرفتیم / تفاهم‌ با دو شرکت خصوصی داخلی



معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی قطعات ۲ و ۳ این آزادراه و واگذاری احداثآنها به کنسرسیوم داخلی تصریح کرد: این دو قطعه دیگر در اختیار بنیاد نخواهد بود، در این باره با ۲ شرکت خصوصی ایرانی در حال مذاکره هستیم که این مذاکرات مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ها بین وزارت راه و کنسرسیوم داخلی هنوز مبادله نشده خاطرنشان کرد: در آینده بسیار نزدیک این دو شرکت خصوصی وارد قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران شمال خواهند شد و عملیات اجرایی احداثاین دو قطعه که از مشکل‌ترین قطعات آزاد‌راه تهران - شمال به لحاظ کوهستانی بودن است، آغاز می‌شود.



بنابراین گزارش در حالی این گفتهها از سوی صادقی عنوان میشود که عباسعلی آببر، مدیر عامل شرکت آزادراه تهران - شمال، چندی پیش در گفتوگو با فارس مدعی شده بود بنیاد در پروژه آزادراه تهران - شمال شریک وزارت راه و شهرسازی است و وزارت راه نمیتـواند خود به تنهایی برای خروج بنیاد از این پروژه تصمیم بگیرد.