به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه از سنگاپور روز پنجشنبه با اعلام این مطلب، گزارش داد: بهای هر بشكه نفت خام سبك شیرین برای تحویل در ماه اكتبر با ۴۳ افزایش در معاملات صبحگاه امروز به ۹۷ دلار و ۶۹ سنت رسید .

همچنین نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه در این بازار با ۴۸ سنت افزایش، بشکه ای ۱۱۵ دلار و ۳۹ سنت معامله شد.

این گزارش افزود: روند افزایش بهای نفت از دیروز(چهارشنبه) تحت تاثیر کاهش شگفت انگیز ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته در بازار نیویورک آغاز شد و امروز در بازار آسیا ادامه یافت.

این گزارش با اشاره به کاهش پنج میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه ای ذخیره نفت خام آمریکا، افزود: پیشتر این ذخایر در ۳ سه ماهه پیاپی نزدیک به ۱۴ میلیون بشکه کاهش یافته بود اما در آغاز ماه ژوئیه به بالاترین میزان خود در ۲۲ سال گذشته رسیده بود.

این گزارش با اشاره به استقبال بازار از طرح حمایتی بانک مرکزی آمریکا در واکنش به ادامه یافتن روند کند رشد اقتصادی این کشور، افزود: ادامه تنش در خاورمیانه نیز بر افزایش بهای نفت بی تاثیر نبوده است.

همچنین سرمایه گذاران در انتظار نتیجه رایزنی ها در مورد وضعیت یورو به سر می برند. این در حالی است که یونان می کوشد راهی برای کاهش فشار ریاضت های اقتصادی تحمیل شده از سوی طلبکاران بیاید.

بر پایه این گزارش، دیروز(چهارشنبه) در بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه اکتبر با ۴۲ سنت افزایش به ۹۷ دلار و ۲۶ سنت رسید. از روز ۱۰ مه(۲۱ اردیبهشت ماه) تا کنون این افزایش بها در بازار نیویورک بی سابقه بوده است.

نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با ۲۷ سنت افزایش نسبت به روز سه شنبه در بازار لندن ، بشكه ای ۱۱۴ دلار و ۹۱ سنت معامله شد .