به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس ، ژان کلود یانکر تصریح کرد دولت یونان باید با افزایش تلاشهای خود نظر مساعد وام دهندگان بین المللی را برای اعطای کمکهای مالی بیشتر به این کشور جلب کند و تنها راه این مساله تلاش بیشتر برای اجرای سیاستهای ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه خواهد بود .

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود من کاملا با خروج یونان از منطقه یورو مخالف هستم و خروج احتمالی یونان از منطقه یورو ریسکها و خطرات زیادی را متوجه اتحادیه پولی اروپا خواهد کرد.

یانکر گفت یونان آخرین شانس را برای باقی ماندن در منطقه یورو و جلب اعتماد وام دهندگان بین المللی در اختیار دارد و نباید این شانس را از دست بدهد. اقتصاد یونان نیازمند اصلاحات ساختاری و اجرای صحیح و اصولی برنامه خصوصی سازی است.

وی پس از دیدار دو ساعته با نخست وزیر یونان تاکید کرد اکنون توپ در زمین یونان است و شهروندان یونانی نیز به خوبی می دانند که این آخرین شانس است.

وزیر دارایی یونان هشدار داد اگر آتن نتواند به تعهدات بین المللی خود عمل کند عضویت این کشور در منطقه یورو به خطر خواهد افتاد. ما مجبور به اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه هستیم. اجرای این سیاستها گر چه مشکل و طاقت فرسا است ولی برای ادامه عضویت این کشور در منطقه یورو لازم است.

وی افزود: یونان سنگین ترین بودجه رفاه اجتماعی را در بین کشورهای عضو یورو در اختیار دارد. ما دیگر نمی توانیم بودجه لازم برای تامین رفاه اجتماعی مردم یونان را آماده کنیم .