عزتالله يوسفيان گفت: بورس، كارنامهي اقتصادي كشور در بخش بزرگي از اقتصاد كشور است.

به گزارش ایسنا نماینده‌ی مردم بابل در خانه‌ی ملت، بورس کشورها را مبنای سیاست‌مداران و اقتصاددانان جهان برای برقراری روابط اقتصادی دانست و تصریح کرد: شاخص کل بورس اروپا، آمریکا، آسیا و حتی ایران مبنای سیاستمداران و سرمایه‌گذاران برای تقویت یا کمرنگ کردن روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورهاست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه کشور افزود: برخی اقتصاددانان، کارشناسان و سیاستمداران معتقدند اطلاعات و آماری که از سوی مجلس، دستگاه‌های اجرایی، بانک مرکزی و مرکز آمار منتشر می‌شود، بسته به شرایط، وضعیت و موقعیت اقتصادی کشور تنظیم می‌شود. به عبارت دیگر در آمار منتشره صداقت مدنظر نیست. بنده نیز نسبت به صحت برخی آمارهای بانک مرکزی و برخی دستگاه‌های اجرایی تردید دارم. این وضعیت به سازمان بورس اوراق بهادار نیز سرایت کرده است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در عین حال دست‌اندرکاران بورس کشور را سالم و قابل اعتماد دانست و تصریح کرد: اکثر آمارهایی که تاکنون از سوی بورس اوراق بهادار منتشر شده است به واقعیات نزدیک‌تر بوده است، که باید همین روند ادامه یابد.

یوسفیان با اعتقاد بر موفق نبودن سازمان خصوصی‌سازی در اجرای درست سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی، افزود: هر نوع عملکردی خلاف نص صریح تاکید مقام معظم رهبری در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی، مورد نقد است. عملکرد سازمان خصوصی آن‌طور که باید در چارچوب قانون سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی نبوده است. این موضوع مورد اجماع اکثر اقتصاددانان، کارشناسان، نمایندگان و حتی دولتمردان است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تاکید کرد: با خیزی که به دلیل حمایت‌های مقام معظم رهبری و سران قوا در اجرای سیاست‌های اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برداشته شد توقع این بود پرشی بزرگ‌تر از آنچه که تاکنون اتفاق افتاده، انجام می‌شد. سازمان خصوصی‌سازی اصلا پرشی متناسب با سیاست‌های نظام در خصوصی‌سازی نداشته است. در صورت انتقاد یا اعتراض، مسوولان این حوزه به سرعت لیستی از محدودیت‌های قانونی و مشکلات مدیریتی را به شکلی ردیف می‌کنند که انتقادکننده، بدهکار آقایان می‌شود.

نمايندهي مردم آمل در خانهي ملت، تاكيد كرد: با روندي كه سازمان خصوصيسازي در پيش گرفته، سياست خصوصيسازي احتمالا با شكست روبهرو خواهد شد.