بررسی بازار امروز یکشنبه نشانگر این است که اگرچه قیمت کالاهای ضروری و حساس مورد نیاز مردم از جمله برنج، روغن، قند و شکر و اقلام پروتئینی ثبات قیمت را به دلیل تفاهم نامه های سازمان حمایت با تولیدکنندگان را تجربه میکنند، اما به دلیل افزایش قیمت سوخت و خودداری خودسرانه برخی از کامیون داران از حمل بار به خصوص صیفی و سبزیجات از استانی به استان دیگر، قیمت میوه و تره بار نوسان را نشان می دهد.

به گزارش مهر، گشت و گذاری در بازار امروز نشانگر این است که قیمت مواد پروتئینی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، همچنان ثبات را تجربه می کند به نحوی که هم اکنون هر کیلوگرم راسته گوسفندی با استخوان ۱۲۲۸۰ تومان، ران گوسفندی ۱۵ هزار و ۵۰ تومان، کف دست گوسفندی ۱۵ هزار و ۱۶۰ تومان، آبگوشتی گوساله ۱۰۹۰۰تومان و ماهیچه گوساله ۹۸۰۰ تومان راسته گوساله ۱۰۶۸۰ تومان، خورشتی گوساله ۹۳۶۰ تومان، قلوه گاه گوساله ۶۵۵۰ تومان، گردن گوساله ۷۵۹۰ تومان است.

همچنین قیمت انواع برنج در بازار نیز نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی مانده است. بر اساس گزارش میدانی مهر، هر کیلوگرم برنج هاشمی ۲۵۰۰ تومان، برنج طارم ۲۵۰۰ تومان، برنج صدری ۲۲۵۰ تومان، برنج وارداتی ۱۹۵۰ تومان و برنج هندی ۱۸۰۰ تومان عرضه می شود.

همچنین قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی عدس درجه یک ۲۰۲۴ تومان، نخود لوبیا ۱۸۴۰ تومان، لوبیا چشم بلبلی ۲۴۱۰ تومان، لوبیا سفید ۱۸۲۰ تومان، لپه ۱۸۸۰ تومان است.
قیمت هر حلب روغن جامد ۵ کیلویی نیز ۱۰۲۰۰ تومان، هر حلب روغن جامد ۴.۵ کیلویی لادن طلایی ۱۰ هزار تومان، هر کیلوگرم شکر فله ۱۰۸۰ تومان و هر کیلوگرم قند شکسته ۱۳۸۰ تومان در بازار مشاهده می شود.

اما گشت و گذاری در بازار میوه، علاوه بر نوسان عرضه محدود برخی از اقلام را نشان می دهد، به نحوی که امروز هر کیلوگرم موز ۱۰۹۰ تومان، نارنگی ۶۵۰ تومان، لیموشیرین ۷۲۰ تومان، پرتقال ۸۵۰ تومان، سیب قرمز ۹۰۰ تومان و انار ۱۱۷۰ تومان عرضه می شود، خیار نیز با قیمت ۷۰۰ تومان در غرف تره بار فروخته می شود.

هر کیلوگرم کلم قرمز ۳۰۰ تومان، کلم سفید ۲۹۰ تومان، لیموترش ۶۵۰ تومان، فلفل دلمه ای ۷۰۰ تومان، گوجه درجه دو ۸۲۰ تومان، گوجه درجه یک ۹۵۰ تومان، سیب زمینی ۵۰۰ تومان و پیاز ۵۷۰ تومان است. کدو، شلغم و چغندر نیز به ترتیب ۳۹۰،۲۷۰ و ۲۸۰ تومان عرضه می شود.

هم اکنون سهمیه ده روزه گازوئیل بسیاری از کامیون داران که بر اساس تصمیم دولت با قیمت قبلی در اختیار آنها قرار می گرفت، به اتمام رسیده و بسیاری از آنها با مشکل سوخت گیری مواجه هستند و برخی از آنان ترجیح می دهند که حمل بار را در میان شهرستانهای یک استان صورت دهند و از جابه جایی بار از یک استان به استان دیگر بپرهیزند. این امر سبب شده تا قیمت میوه و تره بار در نوسان باشد و هر مغازه داری با هر شکلی که دلخواهش است، اتیکت قیمت را نصب کند.

اینجاست که ضرورت نظارت هرچه بیشتر و پررنگ تر بازرسان مشخص می شود تا بازار بدون تلاطم، هفته سوم و هفتههای بعدی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را سپری کند.