خودروهای روز جهان به تهران می‌آیند

به گزارش افکار نیوزبه نقل از ایسنا، بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت خودرو ایران، نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران است که البته این نمایشگاه در چند سال اخیر برگزار نشده است.

احمد نعمت‌بخش - دبیر انجمن خودروسازان ایران، دلیل عدم برگزاری این نمایشگاه در چند سال اخیر را اعتراض مسئولان شهری به ازدحام و مشکلات ترافیکی ایجاد شده در خیابانهای اطراف محل نمایشگاه بین‌المللی تهران عنوان می‌کند.

با این حال طبق اطلاعات به دست آمده مسئولان برگزار کننده تصمیم گرفته‌اند این رویداد بزرگ خودرویی را اسفند ماه امسال برگزار کنند تا خودروسازان خارجی و محصولاتشان چند روزی میهمان تهران شوند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران نیز با تایید برگزاری این نمایشگاه گفت: دعوتنامه حضور در این نمایشگاه برای انجمن قطعه‌سازان و اعضای آن ارسال شده است.

ساسان قربانی افزود: از مسئولان برگزاری نمایشگاه خواسته‌ایم تا چگونگی حضور شرکتهای چینی در این نمایشگاه را اعلام کنند، زیرا اگر قرار باشد این نمایشگاه محلی برای مانور تولیدکنندگان چینی باشد، بسیاری از قطعه‌سازان در آن شرکت نخواهند کرد.

در این میان متولی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران دقیقا مشخص نیست. اگرچه در دوره‌های قبل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) برگزاری این نمایشگاه را بر عهده داشت، اما یکی از مدیران خودرویی این سازمان به ایسنا گفت که نمایشگاه امسال نه با مدیریت ایدرو بلکه توسط یکی از زیرمجموعه‌های سازمان توسعه تجارت برگزار خواهد شد.

وی همچنین از ارسال دعوتنامه حضور در این نمایشگاه برای خودروسازان بزرگ مرتبط با این سازمان یعنی ایران خودرو و سایپا خبر داد.

به هر حال نکته مهم در خصوص برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران کیفیت حضور خودروسازان خارجی در آن است؛ به‌گونه‌ای که متولیان این نمایشگاه باید بسترهای لازم را برای حضور خودروسازان بزرگ جهانی در تهران آماده کنند؛ آن هم در شرایطی که ایران بازار بزرگی برای محصولات خودرویی بوده و خودروسازان بزرگ جهانی با اطلاع از این موضوع علاقه‌مند به حضور در این بازار هستند.

بايد توجه كرد كه صنعت خودرو جزو تحريمها نبوده و از اين ناحيه مشكلي براي حضور خودروسازان معتبر جهاني در تهران وجود ندارد. حضور خودروسازان معتبر در اين نمايشگاه فرصتي را براي مصرفكنندگان داخلي براي آشنايي با خودروهاي روز جهان و خودروسازان داخلي براي يافتن شركاي جديد تجاري و ارتقاي سطح توليدات صنعت خودرو ايران ايجاد خواهد كرد.