به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، این گزارش به اهمیت رو به رشد این منطقه به عنوان مرکز مدیریت ثروت در شرایطی که ثروتمندان جهان تلاش می کنند دارایی خود را در برابر بحران بدهی اروپا و کندی رشد اقتصاد جهان حفظ کنند، اشاره کرده است.

گزارش ثروت جهان که در ماه ژوئن توسط آر. بی. سی اند کپگمینی انتشار یافت، نشان داد که شمار میلیونرهای آسیا اقیانوسیه برای نخستین بار در سال گذشته از میلیونرهای آمریکای شمالی بیشتر شد.

بر اساس این گزارش، شمار افرادی که در آسیا اقیانوسیه دارایی قابل سرمایه گذاری به میزان یک تا پنج میلیون دلار دارند، ۱.۹ درصد در سال ۲۰۱۱ افزایش یافت و به ۳.۰۸ میلیون نفر رسید.

با این همه بزرگ‌ترین ثروتمندان آسیا از بحران اروپایی که موجب آشفتگی بازارهای جهانی شده، مصون نماندند و شمار افرادی که حداقل ۳۰ میلیون دلار دارایی قابل سرمایه گذاری در این منطقه داشتند، ۳.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۱۷۰۰ نفر رسید. ثروت این افراد ۵.۲ درصد کاهش داشت.

شمار افرادي كه در اين منطقه دارايي قابل سرمايه گذاري بين پنج تا ۳۰ ميليون دلار داشتند نيز ۱.۶ درصد كاهش يافته و به ۲۶۶ هزار نفر رسيد و ثروت آنها ۱.۹ درصد كاهش داشت.