به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، همزمان با آغاز فصل بازگشایی مدارس و ورود به مهر، دولت تغییری در سهمیه بنزین خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی ایجاد نکرده است از این‌ رو در نخستین ماه فصل پاییز سهمیه بنزین تمامی خودروها و موتورسیکلت‌ها بدون تغییر، تثبیت شده است.
۶۰ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان خودروهای شخصی تا ساعت ۲۴ امشب جمعه ۳۱ شهریور ماه به کارت‌های هوشمند سوخت واریز خواهد شد ضمن آنکه دولت فعلا تصمیم قطعی برای کاهش سهمیه بنزین خودروها اتخاذ نکرده است. برای مهر ماه سالجاری برای خودروهای شخصی ۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد(۷۰۰ تومانی) پیش بینی شده است.

در همین حال، سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن آنکه برای مهر ماه هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت‌ها تعیین نشده است.

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت پیشتر از به تعویق افتادن طرح افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی از جمله بنزین و گازوئیل در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نشان می دهد که در هفته‌های پایانی شهریور ماه سالجاری در برخی ا روزها متوسط مصرف بنزین حتی با عبور از مرز ۷۵ میلیون لیتر رکوردهای جدید مصرفی را به ثبت رسانده است.

با این وجود در هفته سوم شهریورماه سالجاری و همزمان با افزایش مسافرت‌های تابستانی متوسط مصرف بنزین به مرز ۷۰ میلیون لیتر رسید و این در حالی است که هفته گذشته مصرف بیش از ۷۶ میلیون لیتر در روز هم به ثبت رسید.

رشد افسار گسیخته مصرف و منفی شدن تراز تولید و مصرف بنزین در ۶ ماه گذشته موجب شده که همچون ۲ سال گذشته بار دیگر تولید بنزین در مجتمعهای پتروشیمی از سر گرفته شد تا به جای صدور فرآورههای پتروشیمی به بازارهای جهانی، این محصولات برای دود شدن در باک خودروها مورد استفاده قرار بگیرد.