اتاق دارندگان و متقاضیان ارز تنها در حد طرح

به گزارش افکارنیوزسید علیرضا شجاعی در گفت‌وگو با فارس با تکذیب راه‌اندازی اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز با حضور وزرای اقتصادی دولت، اظهار داشت: سازوکار راه‌اندازی این اتاق در حال بررسی است اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است.

وی افزود: این موضوع در سطح یک طرح است و اگر به جمع‌بندی نهایی برسیم آن را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: جلسه‌ای در این باره با حضور مسئولان اقتصادی برگزار نشده و فعلاً این اتاق راه‌اندازی نخواهد شد؛ برنامه‌ای هم برای افتتاح آن وجود ندارد بلکه سازوکارهای اجرایی آن در حال بررسی است.

به گزارش فارس، برخی رسانه‌ها امروز اعلام کرده بودند اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز تا دقایقی دیگر با حضور وزرای اقتصادی کابینه راه‌اندازی خواهد شد.

این رسانه‌ها حتی شکل و شمایل این اتاق را تشریح کرده بودند. «این اتاق که به صورت مبله و دارای جایگاه‌های مشخصی برای مبادله دلار و سایر ارزها است، قرار است از این پس ارز صادرات را به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار متقاضیان واردات به خصوص در اولویت‌های ۳تا۵ قرار دهند.

بر اساس اعلام این رسانهها، هماکنون جلسهای مشترک میان وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، همراه معاونان هر یک آنان در حال برگزاری است که از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده است.