بعضی‌ها نمی‌خواهند مردم ثروتمند شوند

به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا، مرتضی تمدن در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی که با حضور دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، به هدفمندی یارانه‌ها نیز اشاره‌ای کرد و افزود: هدفمندی یارانه‌ها یک کار اساسی و بنیادی بود و بر خلاف گزارش‌هایی که می‌دهند، این هدفمندی ضد تورم بود.

وی ادامه داد: طرح‌هایی از قبیل اصلاح نظام بانکی و طرح نظام مالیاتی برخلاف صحبت‌هایی که می‌شود دیگر برای کسب رای، قدرت و شهرت نیست.

استاندار تهران با گرانقدر دانستن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و نامیدن این هفته به نام هفته ایثار و مقاومت، اظهار کرد: تلاش و خدمات مسئولان دولت از میان نتایج زیادی که به همراه دارد، سه نتیجه مشخص را به دنبال خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر اینکه تمام قدرت‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیا اذعان دارند که جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران والا و مقتدرانه است، افزود: ارتقای جایگاه کشور اولین نتیجه‌ای است که تلاش مسئولان دولت و دستگاه‌ها در پی خواهد داشت.

تمدن ادامه داد: امروز هیچ کس در هیچ کدام از مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نمی‌تواند نقش ایران را در موضوعات مستقیم و

غیرمستقیم که در معرض آن قرار دارد، نادیده بگیرد.

استاندار تهران به حضور تمامی کشورهایی که مردد، تحت فشار و حتی تهدید شده بودند در اجلاس غیر متعهدها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نمی‌شود کشوری در نقطه ضعف و آسیب باشد و اینگونه به قدرت آن اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، تمدن ایجاد امید در میان مردم نسبت به سرنوشت و عاقبت نظام و کشورشان را جدای از مسائل مالی، ظاهری و کوتاه مدت را نتیجه دیگر تلاش و خدمت دستگاه‌ها و کارکنانشان دانست و بیان کرد: اگر مردم از نظام خود ناامید شوند در این شرایط است که به دنبال یک منجی می‌روند و چه بسا این منجی می‌تواند در خارج از کشور باشد.

وی اضافه کرد: ممکن است یک کاری در نظر مردم مطلوب نباشد، اما این مردم به نظامشان عشق می‌ورزند و ما مسئولان باید به رفع مشکلات و ایرادها بپردازیم.

تمدن مصونیت از آسیب‌ها، تهدیدها و فراز و فرودهایی که یک ملت را مورد تهدید قرار می‌دهد به عنوان سومین نتیجه تلاش مدیران و دستگاه‌های کشور دانست و گفت: امروزه تحریم‌ها و تهدیدها برای ملت ما به یک فرصت تبدیل شده است و ما آنرا به وضوح در همه صحنه‌ها می‌بینیم و همه می‌دانیم تهدید نظامی هم یک جنگ روانی است، زیرا آنهایی که کشور ما را تهدید می‌کنند حتی نمی‌توانند اوضاع داخلی خودشان را تدبیر کنند.

استاندار تهران در ادامه صحبت‌هایش در مورد هدفمندی یارانه‌ها نیز خاطر نشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها یک کار اساسی و بنیادی بود و بر خلاف گزارش‌هایی که می‌دهند اهدفمندی ضد تورم بود.

وی با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها توزیع موزون ثروت در میان ملت بوده است، بیان کرد: هدفمندی یارانه‌ها موجب رشد نقدینگی در کشور شد.

به گزارش ایسنا، تمدن کارهایی که دولت، شخص رییس جمهور و مسئولین کلید می‌زنند را مصداق واقعی تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: کدام یک از این اتفاقات به سال پایانی دولت شباهت دارد و هم اکنون خیلی از طرح‌هایی که باید افتتاح شوند در نوبت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: طرح‌هایی از قبیل اصلاح نظام بانکی و طرح نظام مالیاتی برخلاف صحبت‌هایی که می‌شود دیگر برای کسب رای، قدرت و شهرت نیست.

استاندار تهران همچنین به طرحی اشاره کرد که قرار بود در آن به عنوان یک راه حل مابه‌التفاوت ارز برای بهبود اوضاع مردم در حساب آنها توزیع شود که بسیاری ناراحت شده و داد و بیداد به راه انداختند.

وی افزود: بعضی‌ها نمی‌خواهند مردم ثروتمند شوند.

تمدن در ادامه صحبت‌هایش نیز در مورد طرح‌های مهر ماندگار اظهار کرد: ۵۱ طرح مهر ماندگار را اعلام کرده‌ایم که به نتیجه برسانیم و در دولت نهم و دهم در استان تهران بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان کار خدمت رسانی و عمرانی انجام شده است.

وی همچنین از سه هزار میلیارد تومان دیگری که برای ادامه کار در نظر گرفته شده خبر داد و اظهار کرد: قصد داریم این بودجه‌ها را در تمامی حوزه‌ها از جمله آموزش و پرورش، مسکن، بهداشت و درمان، عمرانی، صنعتی و کشاورزی و … به کار گیریم.

استاندار تهران در پايان با اشاره به اينكه روند انتخاب دستگاه و مديران برگزيده به گونهاي است كه نيازمند زمان بيشتري است، اظهار كرد: به همين دليل تاخير زماني كه در معرفي برگزيدگان جشنواره شهيد رجايي اتفاق افتاد، كاملا قابل قبول است.