به گزارش افکارنیوزسخنگوی طرح مبادلات ارزی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در اتاق مبادلات ارزی، تاکید کرد: اتاق ارزی را برای کمک هرچه بیشتر به تجار و واردکنندگان در تامین مایحتاج مورد نیاز کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و هدف جبران کسری بودجه نداریم.

صمد کریمی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه اتاق مبادلات ارزی به عنوان راهکاری از سوی بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز تجار و بازرگانان پیاده سازی شده است، گفت: جبران کمبود بودجه از طریق راه‌اندازی این مرکز شایعه‌ای بیش نیست.

سخنگوی طرح مبادلات ارزی افزود: تمامی هدف ما این است که دسترسی واردکنندگان به ارز مورد نیاز خود راحت‎تر شود، البته تامین ارز بر اساس اولویت‌بندی‌ها صورت خواهد گرفت و در این رابطه تمام تلاش این است که ارز بیشتری به بازار تزریق شود.

وی تصریح کرد: به هرحال هدف اجرای این طرح تامین ارز است و با این اقدام می‌توان مانع ایجاد نوسانات شدید در قیمت ارز شد، این در حالی است که در روزهای گذشته نیز اجرای این طرح مورد استقبال واقع شده است و در برخی روزها قیمت ارز کاهش یافته است.

کریمی تاکید کرد: با راه اندازی اتاق مبادلات ارزی، جلوی سفته بازی در بازار را تا حد زیادی گرفته ایم و هرچقدر که این اتاق به کار خود ادامه دهد، اوضاع بازار ارز بهتر خواهد شد. وی اظهار داشت: روزگذشته بیش از ۱۸۰ میلیون دلار ارز در این اتاق مبادله شده است.

قیمت دلار مبادلاتی که دیروز یکشنبه ۲۴۴۶ تومان بود، امروز دوشنبه به ۲۶۷۲ تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه یورو از ۳۱۴۵ به ۳۴۲۶ تومان، درهم از ۶۶۶ به ۷۲۷.۵ تومان و لیر ترکیه از ۱۳۶۱ به ۱۴۸۶.۶ تومان رسیده است.