به گزارشافکارنیوز،مینو کیانی‌راد در گفت‌وگو با فارس با ارزیابی عملکرد فعالیت ۱۴ روزه مرکز مبادلات ارزی اظهار داشت: استقبالی که از این مرکز برای تأمین نیاز ارزی متقاضیان صورت گرفته، بسیار فراتر از حد انتظار بوده به نحوی که طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار بود بانک‌های استان‌ها یک ماه پس از راه‌اندازی مرکز به آن متصل شوند که با توجه به استقبال صورت گرفته این اقدام از همین امروز انجام می‌شود.

وی افزود: بر این اساس از امروز نیاز ارزی شهرستان‌ها برای دریافت ارز به نرخ غیرمرجع برای اولویت‌های ۳ تا ۶ توسط تمامی شعب ارزی بانک‌ها پاسخ داده می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به تهران نیست.

معاون ارزی بانک مرکزی یادآور شد: تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه، حدود ۸۸۰ واحد تولیدی از طریق مرکز مبادلات ارزی به نرخ مبادله‌ای نسبت به تأمین ارز خود جهت واردات کالا با توجه به اولویت‌های کالاهای مربوط اقدام کردند که با توجه به محدودیت زمانی روز پنجشنبه ارزش مبادلات از رشد قابل ‌ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.

کیانی راد در ادامه با اشاره به اتصال و ورود تمامی بانکها به سیستم مرکز مبادلات ارزی برای خرید و فروش ارز متقاضیان یادآور شد: علاوه بر ۶ بانک عامل که به این مرکز متصل بودهاند، شعب ارزی ۱۲ بانک دیگر نیز به این مرکز متصل شدهاند.