به گزارش افکار، مهندس سعید مدنی در هم اندیشی چالش ها و مشکلات تامین قطعات در سازه گستر که با حضور معاونین و جمعی از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا برگزار شد، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای صنعت خودرو کشور، اظهار داشت: وجود مشکلاتی از قبیل تحریم های بین المللی، نوسان شدید نرخ ارز و کمبود نقدینگی نخواهد توانست در اراده ما برای تلاش در راه اعتلای صنعت کشور خللی وارد سازد.
وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در گروه خودروسازی سایپا افزود: مهم ترین عامل برون رفت از این شرایط ایجاد همدلی میان همه نهادها و مشارکت در تصمیم گیری های صحیح است که ما در سایپا تلاش می کنیم با تغییر نگرش ها این عوامل را تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: با انجام اقداماتی از قبیل ایجاد زمینه های مثبت اندیشی، شایسته سالاری، استفاده از نخبگان سازمان و ارتقا نگرش های مثبت قصد داریم زمینه هماهنگی و همکاری بیشتر میان نیروها را ایجاد کنیم.
مدنی با اشاره به نوسانات شدید قیمت ارز و تاثیر مستقیم آن بر هزینه های تولید در سایپا تاکید کرد: باید با نگاهی هوشمندانه و اقتصادی این نوسانات را مدیریت کنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های سایپا برای افزایش تولید و توسعه سبد محصولات خاطرنشان کرد: سایپا با توجه به وجود سلائق مختلف در جامعه برنامه ریزی های گسترده ای برای توسعه سبد محصولات انجام داده و در آینده نزدیک شاهد افزایش و تنوع محصولات گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود.
وی بار دیگر اولویت اصلی گروه خودروسازی سایپا را افزایش میزان تولید دانست و افزود: افزایش تعداد خودروهای تولیدی با رعایت اصل کیفیت، اصلی ترین وظیفه سایپا است.
مدنی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد رویکرد صرفه جویی و کاهش هزینه در حوزه اقتصادی و مالی سایپا، گفت: تمامی درآمدهای حاصل از فروش محصولات باید در حوزه تولید هزینه شده و از ایجاد هزینه های غیرضروری در شرایط حساس فعلی صرف نظر کنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه بر ایجاد رویکرد ملی و تفکر کشوری در سایپا تاکید کرد و گفت: سایپا خود را نسبت به مردم و مشتریان متعهد دانسته و ما با تلاش مستمر همه لایه های سازمانی خود، تلاش می کنیم گام های بزرگی را در جهت حفظ اشتغال مولد برداریم.