به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، پایان بخش معاملات امروز شنبه تالار شیشه ای حافظ با کاهش ۲۳۶ واحدی شاخص کل بازده نقدی و قیمت همراه بود که برای این نماگر رقم ۲۸ هزار و ۸۶۲ واحد ثبت شد.

شاخص بازار اول(تالار اصلی) نیز با ۱۵۲واحد کاهش به عدد ۲۳ هزار و ۷۱۷ واحد رسید. تکرار این وضعیت برای بازار دوم(تالار فرعی) باعثشد تا شاخص این بازار با کاهش ۶۲۷ واحدی به عدد ۴۱ هزار و ۱۳۹واحد دست یابد.

گفتنی است، ارزش کل معاملات امروز در بازار سهام به حدود ۹۶ میلیارد تومان رسید. شرکت های فولاد خراسان با ۱۰۵واحد افزایش و سرمایه گذاری غدیر با ۴۱ واحد کاهش تا ثیر گذارترین نماد ها بر شاخص کل بورس بودند.

معامله گران بازار سهام در امروز ترجیح دادند تا مشخص شدن ابهامات تاثیرگذاری همچون روشن شدن تکلیف ارز در بازار آزاد و نگاه جدید سازمان بورس به معاملات عمده نسبت به فعالیت جدی در بورس کمی جانب خویشتن داری را در پیش گیرند.

این در حالی است که برخی متولیان بازار سرمایه از سرگیری معاملات عمده و آگهی جدید عرضه بلوک ۵۳ درصدی ذوب آهن در روزهای آینده را نوید داده اند.

در بازارهای جهانی اما انتشار اخبار امیدوارکننده نرخ بیکاری ایالات متحده امریکا در نهمین ماه میلادی به مثبت شدن تمامی نماگرهای سهام و کالا در این بازارها طی آخرین روز معاملاتی خود انجامید. با این همه قیمت اونس و نفت در بازارهای جهانی با کاهش محسوسی مواجه بود.

این گزارش حاکی است، در بازار سهام امروز حتی بازگشایی نماد های معاملاتی در گروه سرب وروی نیز نتوانست به تغییر عقیده معامله گران برای تکیه بر معاملات پرقدرت بیانجامد.

در نهایت باید گفت بورس تهران در شرایطی طی امروز با کاهش مقداری نماگرهای خود مواجه شد که انتظار می رود با انتشار گزارش های عملکرد ۶ ماهه شرکت ها و از طرفی آرام گرفتن بازار ارز می تواند زمینه لازم برای تصمیم گیری بهتر معامله گران را در روزهای آینده فراهم کند.