به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا، ارسلان فتحی‌پور - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اعلام خبر فوق گفت: در حال حاضر دلیلی ندارد که مدیریت شناور ارزی حفظ شود. ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و باید برای شرایط بدتر از این هم آماده باشیم.

وی با بیان این که روزانه ۲۰۰ میلیون دلار ارز به بازار تزریق می‌شود، گفت: همچنین قرار است به منظور کاهش هزینه‌ها پیشنهاد تعدیل نیروهای اضافی کارخانه‌ها را به مجلس ارائه کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی و مجلس با اشاره به مطرح شدن دوباره‌ی سهمیه‌بندی کالا در مجلس تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که به جای یارانه نقدی کارت الکترونیک به مردم داده شود تا بتوان از طریق آن کارت کالاهای اساسی خود را خریداری کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر ۱۹ میلیارد دلار ارز در منازل ذخیره شده است، بیان کرد: تولید ملی به شخصیت، هویت و ممات یک کشور بستگی دارد و زیربنای توسعه و پیشرفت تلقی می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ حدود ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار کالا به داخل کشور وارد شده ولی در مقابل بحثصادرات غیر نفتی ۳۱ میلیارددلار بوده است.

فتحی‌پور با بیان این که متاسفانه افتخار می‌کنیم که نفت می‌فروشیم ولی کالای مصرفی وارد می‌کنیم، اظهار کرد: با این وضع تورم چطور می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم؟ همه با هم باید همکاری کرده و تولید ملی را حمایت کنیم. باید خود تحریمی را کنار گذاشته و به فکر تولیدکنندگان باشیم.

رييس كميسيون اقتصادي مجلس در پايان با بيان اين كه نبايد اجازه دهيم سوء استفادهگران در اقتصاد كشور اختلال ايجاد كنند، بيان كرد: بايد به كالاهاي اساسي، دارو، درمان و همين طور دانشجويان ارز بدهيم.