به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، افزایش بی ضابطه و در موارد زیاد غیر قانونی قیمت ها این روزها دغدغه اصلی همه مردم و شاید مسئولان شده است و در این بازار بی ضابطه هر روز شاهد تخلفات جدید هستیم.

افزایش نرخ دلار اصلی ترین بهانه تولید کنندگان و فروشندگان برای افزایش بی ضابطه قیمت کالاها شده است به گونه ای که در موارد متعددی به ویژه در خرده فروشی‌ها و سوپر مارکت ها شاهد تغییر روزانه و یا هفتگی قیمت برخی کالاها هستیم و در این زمینه اصناف به ویژه خرده فروش ها هم کلافه شده اند.

در حالی طی یکی دو ماه گذشته شاهد بودیم که بسیاری از تولید کنندگان دو و حتی سه قیمت متفاوت را بر روی کالاهای خود درج می کردند، در روزهای اخیر شاهدیم که خرده فروش‌ها برخی کالاهای خود را به قیمت‌هایی می فروشند که اصلاً بر روی کالا درج نشده است.

وقتی از صاحب مغازه خرده فروش سوال می کنیم که بالاترین قیمت مصرف کننده درج شده بر روی این کالا کمتر از قیمتی است که شما تقاضا می کنید، پاسخ می دهد: این مساله اتفاق جدیدی است که در برخی کالاها رخ داده است. عمده فروشان ادعا می کنند که کالا را به قیمت بالاتری خریداری کردند و تولید کنندگان فرصت درج قیمت جدید را بر روی کالا پیدا نکردند.

به نظر می رسد در شرایطی که دولت نظارت خود را بر تولید کنندگان، عمده فروشان و انبارهای پر از کالاهای تولید سابق را رها کرده است، تولید کنندگان با سوء استفاده از شرایط موجود به بهانه افزایش روزانه قیمت دلار کالاهای خود را گران می کنند و حتی به خود زحمت درج قیمت جدید را هم نمی دهند، و یا شاید از بابت درج قیمت بالاتر که قطعاً قیمتی غیرقانونی است، بر روی کالای خود نگران هستند که مبادا مسئولان بازرسی بازار و تعزیرات به تخلفات آنها پی ببرند.

در حالی بنا بر ادعای مسئولان وزارت صنعت، بازرسی ویژه بازار برای برخورد با گرانفروشان و محتکرین از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شده است، که به نظر می رسد مسئولان سازمان حمایت، تعزیرات، شورای اصناف و سازمان های صنعت و تجارت استانها کار سختی را برای جلوگیری از انواع تخلفات ریز و درشت در بازار در پیش رو دارند.