قیمت طلای ایرانی با جهان همگام شد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، قیمت هر انس طلا در بازار جهانی در اوایل هفته گذشته در حدود ۱۷۸۲ دلار بوده‌ است که در پی روند نزولی آن تا پایان هفته گذشته این رقم به ۱۷۶۶ دلار رسید. از آن سو قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی رو به فزونی گذاشت. به طوری که قیمت هر گرم طلا در بازارهای داخلی تا ۱۳۰هزارتومان و قیمت سکه تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

البته این ناهماهنگی در روند قیمت طلا در بازارهای داخلی و خارجی مقطعی بود و در حال حاضر این روند بنا به اظهارات رئیس اتحادیه طلا و جواهر به تعادل نسبی دست یافته و فاصله آن در حال کاهش است.

محمد کشتی‌آرای - رییس اتحادیه طلا و جواهر، در گفت‌وگو با ایسنا دراین‌باره اظهار کرد: با وجود تفاوت قیمت طلا در بازار داخلی و خارجی در هفته گذشته، در این هفته شاهد نزدیک شدن قیمت‌های جهانی و داخلی به یکدیگر هستیم.

وی ادامه داد: هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۶ دلار کاهش یافته، ولی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی افزایش یافته‌ و این اختلاف را از بین برده است.

کشتی‌آرای با بیان اینکه امروز قیمت جهانی هر انس طلا به ۱۷۵۵ دلار رسیده است بیان کرد: این در حالی است که قیمت انواع سکه و طلا امروز افزایش نسبی داشته و در حال نزدیک کردن خود به قیمت جهانی طلاست.

به گزارش ایسنا، در حالی که قیمت هر انس طلا در بازار جهانی ۱۷۵۵ دلار است، آخرین قیمت غیر رسمی سکه تمام طرح قدیم و جدید یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۳۳ هزارو ۴۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۵۷۸ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۶۱۵ هزار تومان بوده اس