به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا، در شهریور ماه ۱۳۹۱ قیمت فروش دلار آمریکا و یورو در بازار تهران روندی صعودی را تجربه کرد و از ۲۱۳۲۰ و ۲۶۶۰۰ در اول شهریور ماه، به ۲۴۳۸۰ و ۳۱۹۰۰ ریال در سی و یکم این ماه رسید که به ترتیب افزایشی ۱۴.۳ و ۱۹.۹ درصدی را نشان می دهد. در نتیجه این روند میانگین قیمت فروش دلار آمریکا و یورو در بازار تهران در شهریور ماه ۱۳۹۱ به ۲۳۰۲۳ و ۲۹۳۵۷ ریال رسید که نسبت به مرداد ماه به ترتیب ۱۲.۱ و ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه تفاوت میانگین قیمت دلار و یورو در بازار با سیستم بانکی به ترتیب به ۱۰۷۶۳ و ۱۳۶۹۵ریال رسید که نسبت به ماه قبل ۳۰.۳ و ۴۷.۳ افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین در شهریور ماه ۱۳۹۱ میانگین قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید به ترتیب به ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۳۲۳ و ۸ میلیون و۸۲۰ هزارو ۶۴۵ ریال رسید که نسبت به ماه قبل ۱۶.۶ و ۱۶.۸ افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که طی این دوره قیمت فروش هر اونس طلا در بازار لندن نسبت به ماه قبل ۶.۴ درصد افزایش یافت.

طی دوره مورد بررسی میانگین برآورد قیمت فروش هر عدد سکه بهار آزادی طرح جدید با توجه به میزان طلای موجود در هر عدد سکه بهار آزادی، قیمت جهانی طلا و نرخ فروش دلار آمریکا در بازار تهران(به طور متوسط معادل ۹ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۷۹ ریال بود که از متوسط قیمت فروش سکه طرح جدید به میزان ۱۰۲۷۷۳۴ ریال بیشتر بود.

بر این اساس میانگین قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید در شهریور ماه ۱۳۹۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۸.۸ و ۵۱.۷ درصد افزایش یافته است.