به گزارشافکارنیوز، دنیای اقتصاد نوشت: به همین خاطر اغلب مستاجران در ازای واحد مورد نظرشان که مورد پسندشان است، اما قدرت پرداخت اجاره تعیین شده آن را ندارند، اجازه می‌دهند که بازار اجاره بر اساس ارزش بودجه شان برای آنها واحدی را پیدا کند! که نوعی اجبار محسوب می‌شود.

این روزها خانواده‌هایی که تعدادشان ۳ نفر است سعی دارند حداقل بتوانند واحدی با متراژ ۶۵ متر مربع اجاره کنند و همچنین خانواده‌هایی که اعضای شان ۴ نفر است واحدهای ۷۵ متری را برای سکونت انتخاب می‌کنند.

البته در حال حاضر عده‌ای از متقاضیان در بازار مسکن همان‌طور که اشاره شد قدرت اجاره واحدی را که بر حسب تعداد نفرات لازم است، ندارند.
امروز، جدول نرخ‌های پیشنهادی رهن و اجاره ستون نبض بازار میزان اجاره بهای تعدادی از واحدهای ۶۵ و ۷۵ متری را اعلام کرده است.
باید خاطرنشان کرد: این نرخ‌های پیشنهادی در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.

ارزان ترین نرخ اجاره برای یک واحد مسکونی ۶۵ متری روز گذشته به فایلی در محله علی آباد خزانه واقع در میدان بهشت اختصاص داشت زیرا اجاره بهای واحد مذکور به صورت ۲۰ میلیون تومان رهن کامل از سوی مالک اعلام شده است.
این واحد از پارکینگ و انباری برخوردار و فاقد آسانسور است.

از طرف دیگر بالاترین میزان نرخ اجاره برای واحدی به متراژ ۶۵ متر مربع در روز گذشته در منطقه شهرک غرب عنوان شد.
بر اساس گفته موجر، این واحد از کلیه امکانات بهره مند و همچنین خوش نقشه و شیک است به همین دلیل ۶۲ میلیون تومان برای رهن آن در نظر گرفته است.

همچنین ارزان ترین واحد ۷۵ متری در بازار اجاره به فایلی تعلق دارد که موجرش ۱۵ میلیون تومان ودیعه به همراه ۴۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه برای نرخ اجاره آن اعلام کرده است. این واحد در میدان هفت تیر و بازسازی شده است.
واحدی با متراژ مشابه به میزان ۹۰ میلیون تومان به بازار اجاره خیابان جردن شمالی عرضه شده که واحد مذکور ۷ سال ساخت است و دیروز از گران ترین نرخ اجاره برخوردار بود.