به گزارش افکار ،احمد نعمت بخش در این خصوص گفت، دولت با پرداخت نکردن این وام که خود در رسانه ها اعلام کرده است در حقیقت قضاوت مردم را دچار مشکل می کند و از طرفی این توقع را در کارگران، قطعه سازان و زنجیره تولید ایجاد می کند و از سوی دیگر مانع از پرداخت این وام می شود ، بنابراین از تصمیم گیران به ویژه اعضای کمیسیون صنایع مجلس انتظار می رود دولت را وادار کنند تا تعهدات خود را در زمینه پرداخت وام به انجام برساند.
نعمت بخش همچنین بیان کرد: در سال ۲۰۰۹ امریکا با اختصاص ۱۶۰ میلیارد دلار مانع از ورشکستگی ژنرال موتور شد، ولی متاسفانه مسوولان کشورمان بعد از گذشت چهار ماه با مشکل تراشی هایی از جمله کاهش مبلغ این وام تاکنون هیچ نوع اقدامی در خصوص پرداخت صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: مذاکرات و جلساتی که با مسوولان به ویژه معاون اول رئیس جمهور در این خصوص برگزار شده است نتیجه ای در پی نداشته و پاسخی به نیاز خودروسازان ندادند.
دبیر انجمن خودروسازان در ادامه افزود: عدم پرداخت وام به خودروسازان وضعیت ثبات شرکت های خودروسازی را دچار اختلال می کند و لازم به ذکر است که در حال حاضر حدود ۵۰ هزار کارگر در کارخانجات خودروسازی مشغول به کار هستند که هر لحظه احتمال تعطیلی این نیروی ها وجود دارد.
نعمت بخش با اشاره به افزایش قیمت در قطعات مورد نیاز خودرو تصریح کرد: از سال ۸۸ تا کنون قیمت قطعات به شدت افزایش یافته به عنوان مثال افزایش ۱۸۵ در صدی در خرید ورق مصرفی، ۲۳۸ درصد افزایش در خرید آلومینیوم و ۲۴۹ درصد افزایش قیمت در خرید مواد پلی مری داشتیم، حال با در نظر گرفتن این اعداد و ارقام و همچنین افزایش قیمت دلار چه طور ممکن است بازارخودرو با افزایش قیمت مواجه نشود اگر این طور نباشد صنعت خودروسازی کشور با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
وی در خصوص اختلاف زیاد قیمت بازار و نمایندگی های فروش گفت: فروش در حاشیه بازار تنها راه حل اختلاف قیمت بازار و قیمت کارخانه است و هنگامی که اختلاف قیمت های این چنینی وجود داشته باشد بازار دلالان داغ تر شده و فساد مالی در بازار گسترش می یابد، اما اگر اجازه فروش در حاشیه بازار به خودروسازان داده شود وضعیت آن ها بهتر و مانع از ورشکستگی ٱنها می شود و می توانند بخشی از بدهی خود به قطعه سازان را پرداخت نمایند.
نعمت بخش در خصوص افزایش قیمت خودرو در پی ندادن این وام گفت: با بالا رفتن هزینه های خودروسازان و در پی آن به تعویق افتادن وام خودروسازان بازار خودرو در آینده شاهد افزایش قیمت خواهد بود.