به گزارش افکارنیوزبه نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه هم‌اکنون وابستگی به تجهیزات پزشکی خارجی بسیار زیاد است، گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر شرکت‌ها و صنایع تولید تجهیزات پزشکی کشور نتوانسته‌اند به توفیقات مناسبی دست پیدا کنند و این موضوع وابستگی به تجهیزات خارجی را بیشتر می‌کند.

عابد فتاحی با اشاره به شرایط بحرانی حوزه درمان کشور به جهت واردات تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی به‌علت مشکلات اعتباری و افزایش تحریم‌ها قادر به خرید واردات تجهیزات با کیفیت نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه هم‌اکنون وابستگی کشور به تجهیزات پزشکی خارجی بسیار زیاد است، گفت: در چند سال اخیر شرکت‌ها و صنایع تولید تجهیزات پزشکی کشور نتوانسته اند به توفیقات مناسبی دست پیدا کنند و این موضوع وابستگی به تجهیزات خارجی را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با شرکت صنایع الکترونیک شیراز در هفته گذشته، افزود: در این نشست مقرر شد که این شرکت در سال‌های آتی میزان تولیدات خود را افزایش و وابستگی کشور به تجهیزات پزشکی خارجی را کاهش دهد.

فتاحی بر لزوم مدیریت بازار تجهیزات پزشکی از سوی وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی تأکید کرد و یاد‌آور شد: متأسفانه این وزارتخانه هیچ کنترل و نظارتی بر واردات این محصولات در مبادی ورودی کشور ندارد که این موضوع موجب شده تا تجهیزات بی‌کیفیت خارجی به داخل کشور راه یابد.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان برای واردات تجهیزات پزشکی و دارو با کمبود اعتبار روبه‌رو است، تصریح کرد: به‌طور حتم واردات این گونه تجهیزات نیازمند ارز مرجع است، از این‌رو بانک مرکزی و این وزارتخانه باید در جهت حل مشکلات اعتباری تلاش بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، با تأکید بر اینکه وضعیت و میزان واردات تجهیزات پزشکی به داخل کشور بسیار نگران‌کننده است، بیان کرد: هم‌اکنون تمام مسئولان با توجه به شرایط کنونی کشور باید واقع‌بین بوده و در جهت کاهش وابستگی به تجهیزات بی‌کیفیت خارجی تلاش کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم بومی‌سازی تجهیزات پزشکی بیان کرد و گفت: به‌طور حتم مشکلاتی در این حوزه وجود دارد اما باید با مرور زمان دامنه مشکلات را کم کرد.