به گزارش افکار، مهندس جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در آستانه روزملي صادرات با بيان اين مطلب گفت: اگر بخواهيم به اين ترتيب محصولات خودرا به بازار هاي بين المللي صادر کنيم، بايد همه همدوش هم تلاش و نقش خودرا دراين فرآيند ايفا کنيم.

وی با اشاره به این که امروز حضور در عرصه جهانی یک شعار نیست، افزود: مهم ترین مزیت صادراتی ما برندهای ملی ایران خودرو(سمند، رانا و دنا) است، زیرا به راحتی می توانیم برای صادرات آن ها تصمیم گیری کنیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو به نقش دیپلماسی فعال در توسعه صنعتی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: صنعت خودروی ایران بر بال دیپلماسی می تواند سهم خود را در بازارهای جهانی توسعه دهد.

مهندس نجم الدین تاکیدکرد: ایران خودرو برای موفقیت هرچه بیشتر در بازار های جهانی نیازمند همکاری وزارت امور خارجه است و در این میان سفارت خانه های ایران در خارج از کشور دارای نقش محوری هستند.

وی تاکید کرد: سفرا به عنوان نمایندگان ایران در کشور های خارجی می توانند فضا را برای حضور فعال تر صنعت خودروی ایران و به خصوص گروه صنعتی ایران خودرو درخارج از مرزها فراهم کنند.

مهندس نجم الدين، رفع موانع صادرات خودرو را نيازمند تعامل دولت و توليد کنندگان در اين بخش دانست و گفت: لازمه جهاني شدن افزايش کيفيت، تنوع محصول و گسترش خدمات پس از فروش است.