به گزارش افکار، هاشم يکه زارع با بيان اين مطلب گفت : ايران خودرو ديزل درسال گذشته نسبت به سال قبل از آن حدود ۲۵ درصد افزايش توليد داشته است كه اين روند در سال ۹۱ نيز ادامه خواهد داشت به طوري كه ۲۰ درصد افزايش توليد براي سال ۹۱ پيش بيني شده است.

وی افزود: خودکفایی در تولید و عرضه محصولات جدید از مهم‌ترین اقدامات شرکت ایران خودرو دیزل در سال۹۱ است. این شرکت درنظر دارد، در برنامه ای سه ساله محصولاتی با برند خود را تولید کند.

یکه زارع از عرضه محصولات جدید شرکت ایران خودرو دیزل در سال جاری خبر داد و گفت: سه نوع کشنده با قابلیت ها وویژگی های مدرن و پیشرفته، ‌ به زودی وارد بازارخواهد شد. این کشنده ها دارای موتورهای قدرتمند و همچنین استانداردهای زیست محیطی روز بوده و توان رقابت با کشنده های مشابه تولید شرکت های معتبر اروپایی را دارد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل، این شرکت را تنها دارنده بزرگ‌ترین خط تولید اتوبوس در خاورمیانه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های شرکت ایران خودرو دیزل تامین ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور است. از این رو اتوبوس جدیدی با تجهیزات پیشرفته طراحی شده و به زودی وارد بازار خواهد شد.

وی با اشاره به سال حمایت از تولید ملی گفت: ‌ این محصول با کم ترین وابستگی به تامین کنندگان خارجی و با ضریب داخلی سازی ۸۰ درصد، محصول منحصربه فردی است که جهت رفاه حال شهروندان با حداکثر امکانات رفاهی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

یکه زارع به دیگر محصولات جدید ایران خودرو دیزل اشاره کرد و وعده داد، به زودی نوع جدید ون ۱۴ نفره دیزلی نیز به بازار خودروهای کار افزوده خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه، توسعه صادرات را از دیگر برنامه های ایران خودرو دیزل در سال ۹۱ ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی و تغییرات نرخ ارز، توجه به صادرات و توسعه این بخش، ارزآوری مناسبی برای شرکت ایران خودرو دیزل به همراه خواهد داشت.

به گفته يكه زارع ارزش صادرات اين شركت در سال گذشته، حدود ۱۲ ميليون دلار بوده كه با برنامه ريزى صورت گرفته در سال جاري افزايش دوبرابري اين رقم، هدفگذاري شده است.