به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، کاپیتان هوشنگ شهبازی اظهار کرد: در طی یک سال گذشته شاهد معلق شدن از کار بودم به گونه‌ای که در سه ماهه اخیر هیچ گونه پروازی نداشته‌ام و پس از این‌که متوجه شدم در این مدت حقوقی برای من واریز نشده است با پیگیری‌های مکرر فهمیدم که دو ماه است بازنشست شده‌ام. این درحالی است که ۹ سال دیگر می توانم پرواز کنم.

وی افزود: هیچ اعتراضی به بازنشستگی‌ام ندارم و تنها برای این موضوع اظهارتاسف می‌کنم.

شهبازی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چگونه می‌شود کاپیتانی که در یک فرود اضطراری جان صدها نفر را نجات داده و مورد تقدیر قرار می‌گیرد، از کار برکنار شده و بازنشسته می‌شود گفت: مسئله مهم برای من دفاع از حقوق ملت ایران در صنعت هوایی و رساندن صدای ایرانیان به جهان است و نمی خواهم مسائل حاشیه‌ای مانند بازنشستگی‌ام تحت الشعاع و تحت تاثیر این فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت بازگشت به کار خود و ادامه پروازها در خطوط هوایی ایران عنوان کرد: در ملاقات اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی با حمایت نمایندگان محترم مجلس به ویژه کمیسیون عمران دستور بازگشت به کار من توسط وزیر در دو روز گذشته صادر شد و با همکاری مناسب مدیر عامل ایران ایر امیدوارم که در آینده به کار بازگردم که از همه این دوستان تشکر ویژه دارم.

شهبازی در پایان با بیان اینکه فرود مجعزهآسای هواپیمای مسافربری در سال گذشته با لطف خدا صورت گرفت و ملت ایران علیرغم این که من انجام وظیفه کردم کاپیتان شهبازی را قهرمان ملی معرفی کردند گفت: من مدیون تمامی ملت ایران هستم و کاپیتان شهبازی خلبان یا بازنشسته تمام تلاش خود را برای خدمت به ایران انجام میدهد. همچنین پس از فرود موفقیت آمیز اضطراری خودم از چند کشور اروپایی به ویژه آلمان پیشنهاد کار داشتم و در ماههای گذشته نیز برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانند امارات با حقوق بسیار بالا پیشنهاد پرواز در خطوط هوایی آنها را به من دادهاما جواب قاطع من به آنها این بود که کاپیتان شهبازی فروشی نبوده و حاضر نیست هویت خود را بفروشد.