پرونده افزایش تعرفه آب و برق بسته شد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، مجید نامجو در ارتباط با آخرین اقدامات صورت گرفته در وزارت نیرو به منظور اعمال تعرفه های جدید آب و برق و اینکه آیا در حال حاضر به دلیل عدم اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها، این وزارتخانه با کمبود درآمد مواجه است؟ گفت: در هر صورت ما باید بتوانیم هزینه ها را در این بخش جبران کنیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: با توجه به اینکه ما انتظار داشتیم هدفمندی در فاز دوم اجرا شود، برنامه ریزی کرده بودیم. با این حال ما هنوز در مورد آب و برق با قیمت های واقعی فاصله داریم و تنها در بخش برق ۵۰ درصد یارانه می پردازیم.

نامجو با تاکید بر اینکه این موضوع نشان می دهد حتما باید فکری برای آینده صنعت آب و برق صورت گیرد، در ارتباط با احتمال اعمال روش جایگزین از سوی وزارت نیرو برای تغییر تعرفه های آب و برق در ماه های باقی مانده از سال، افزود: بدون تصمیم ستاد هدفمندی یارانه ها، تقریبا افزایش تعرفه های آب و برق غیرممکن است.

وی در این ارتباط که آیا در سال آینده برای نزدیک کردن تعرفه های آب و برق به قیمتهای واقعی در راستای هدفمندی یارانه‌ها، وزارت نیرو امیدوار به اجرای فازدوم است و یا اینکه به دنبال روش جایگزین خواهد بود؟ بیان داشت: در حال حاضر لایحه بودجه سال ۹۲ در حال تدوین است و ما می توانیم مسائل صنعت آب و برق را به دولت و مجلس ارائه کنیم.

وزیر نیرو گفت: قطعا برای اینکه بتوانیم کشور را در بخش آب و برق اداره کنیم و شرکت های زیرمجموعه آب و برق بتوانند سرپا بمانند باید تدبیری اندیشیده شود.

نامجو افزود: هم اکنون در این زمینه تلاش می کنیم که از طریق انجام مذاکره با دولت و مجلس، مسائل را پیش ببریم.

در روزهای گذشته نیز یکی از مقامات ارشد این وزارتخانه از احتمال افزایش ۱۵درصدی قیمت برق و آب در سال آینده خبر داد هو گفته بود که در این زمینه تلاش هایی صورت خواهد گرفت.