رشد ۲۹ درصدی صادرات غیرنفتی کشور

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، حمید صافدل در جمع فعالان اقتصادی هرمزگان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در سال ۱۳۹۰ به رقم ۴۳،۸ میلیارد دلار رسید که ۲۹ درصد رشد را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد، در شش ماهه نخست سال جاری این امر از مرز ۲۱ میلیارد دلار گذشت.

وی خاطرنشان کرد: نهضت افزایش میزان صادرات که همزمان با برنامه پنجم توسعه آغاز شد، تاکنون نتایج زیادی دربر داشته و با شادمانی نظاره گر نتایج پربار ان هستیم.

صادفل صادرات غیر نفتی را نیازمند فرهنگ‌سازی و عزم ملی دانست و اظهار کرد: روز ملی صادرات فرصت ارزشمندی است تا مباحثحوزه صادرات بار دیگر مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرد و برگزاری این روز به عنوان یک حرکت ملی تاثیر بسزایی در ارتقای کمی و کیفی صادرات کشورمان خواهد داشت.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: ارتقای صادرات غیرنفتی با تعامل میان مسوولان و صادرکنندگان و ارائه نقطه نظرات صادرکنندگان به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد: افزایش صادرات غیرنفتی به افزایش تولید و در نتیجه افزایش تقاضا برای نیروی کار، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری منجر خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت همچنین با اشاره به صادرات غیرنفتی کشورمان در شش ماهه ابتدای سال جاری افزود: با وجود شرایط بینالمللی صادرات شش ماهه ابتدای سال جاری کشورمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۲۹ درصد رشد داشته است.