به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، مهدی غضنفری امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با علت ممنوعیت ثبت سفارشها گفت: کارگروهی که ساماندهی ارز را به عهده دارد مدیریت تقاضا و عرضه‌ی ارز را انجام می‌دهد و برای مدیریت عرضه‌ی ارز مرکز مبادلات ارزی راه‌اندازی شد و همین طور برای مدیریت تقاضای ارز حجم درخواست‌ها را برای ارز به حداقل رساندیم تا درآمد و مصارف ارزی تناسب داشته باشد و قیمت ارز در حد مرکز مبادله‌ای کنترل شود.

وی همچنین درباره‌ افزایش قیمت خودروهای داخلی توضیح داد: خودروسازان بزرگ متعهد به افزایش تولید، کنترل بازار و جمع آوری حاشیه‌های بازار شده‌اند و در مقابل خواسته‌اند تا بانکها سرمایه‌ی در گردش را در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.

غضنفری همچنین در رابطه با مدیریت بازار ارز تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی ارز سامان نسبی پیدا کرد بنابراین سراغ ارز صادرکنندگان رفتیم و توافق شد که این ارز به چرخه‌ی اقتصاد برگردد. همچنین به سراغ بورس کالا رفتیم چون متاسفانه با ارز ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومانی رقابت شکل می‌گرفت اما توافق شد در بازار بر اساس ارز مبادله‌ای قیمت گذاری کالا انجام شود.

وی با بیان این که نوسانات در بازار چند ریشه دارد گفت: این نوسانات ناشی از کمبود و نوسانات قیمت ارز است که کنترل میشود و تولید کنندگان مطرح کردند که اگر قیمت ارز تثبیت شود تولید و بازار را نیز تثبیت میکنیم.