به گزارش افکار، معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت سازمان ملی استاندارد در خصوص این موضوع به خیرنگار دنیای صنعت گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید به موضوع ارتقاء استاندارها در حوزه آلایندگی نگاه جامع و سیستمی داشته باشد.
بهادر کاظمی افزود: حتی اگر تجهیزات سوخت خودروها به یورو۴ ارتقاءیابد، بنزین لازم برای آن در کشور تولید نشده است و وزارت نفت نتوانسته به تعهدات خود در زمینه تولید بنزین یورو۴ عمل کند.
وزارت نفت مدت هاست که برای کاهش آلایندگی خودروها، موظف به ارتقاء استاندراد سوخت از یورو ۲ به یورو ۴ ارتقا شده بود اما تاکنون نتوانسته است که این کار را اجریی و عملیاتی نماید.
بهادر کاظمی با بیان این‌که خودرو با ۵۵ استاندارد تولید می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد ۵۱ استاندارد مربوط به سازمان ملی استاندارد، یک استاندارد مربوط به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سه استاندارد آلایندگی مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی با اشاره به الزام سازمان حفاظت محیط زیست به تولید سوخت با استاندارد یورو ۴، تصریح کرد: وزارت نفت هنوز اعلام نکرده که نمی‌تواند بر اساس وعده قبلی سوخت یورو ۴ را تولید کند، از این رو باید تا پایان سال صبر کنیم و ببینیم که امسال سوخت یورو ۴ تولید و تحویل جایگاه‌های سوخت می‌شود یا خیر.
به گفته کاظمی، چنانچه زیرساختهای تولید سوخت یورو۴ در کشور فراهم شود، خودروسازان مشکلی در خصوص تولید محصولات خود مطابق با استاندارد یورو ندارند.