به گزارشافکارنیوز، جمیل علیزاده شایق در گفتگو با مهر در رابطه با تازه ترین قیمت برنج در بازار اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون قیمت برنج نه تنها در پایتخت بلکه در بازارهای شهرهای شمالی کشور هم درحال افزایش است.

وی اضافه کرد: براین اساس، قیمت هرکیلوگرم برنج طارم درجه یک با داشتن ۲ تا ۳ درصد خرده و بدون ناخالصی در بازارهای شهرهای شمالی کشور درحدود ۴۸۰۰ تا ۴۹۰۰ تومان است درحالی که هرکیلوگرم از این نوع برنج با کیفیت پائین تر در پایتخت با قیمتی بیش از ۶۰۰۰ تومان عرضه می شود.
شایق با بیان اینکه تولیدکنندگان در افزایش قیمت برنج هیچ نقشی ندارند، گفت: متاسفانه واسطه ها نقش عمده ای در گران شدن قیمت برنج در بازار دارند به طوری‌که آنها با قیمت پائین برنج را از کشاورزان خریداری کرده و سپس با احتساب هزینه های دلالی این محصول را به مردم عرضه می کنند.

دبیر انجمن حمایت از برنج ایران خاطرنشان کرد: کشاورزان برنجکار امسال برخلاف سالهای گذشته به دلیل داشتن مشکلات اقتصادی برنجهای تولیدی خود را به دلالها فروخته اند به طوریکه مانند سالهای گذشته بخشی از برنج تولیدی خود را برای روز مبادا در انبار ذخیره نکرده اند تا بخواهند سودی از این طریق بدست بیاورند.