به گزارش افکار ، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بيان اين مطلب، گفت: تا سال ۱۴۰۴ علاوه بر توليد سالانه يك و نيم ميليون دستگاه، ايران خودرو در بیش از هشت نقطه کشور سايت توليدي خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست تمرکز زدایی و توسعه متوازن کشور، گفت: افزایش تیراژ سایت های خراسان و تبریز و راه اندازی سایت های مازندران و فارس در سه سال اخیر با سیاست های توسعه استانی، عدالت محوری و افزایش اشتغال همراستا بوده است.

سلیمانی افزود: پروژه سایت های سمنان و آذربایجان نیز در دست اجرا است که در پایان سال جاری و ابتدای سال آتی به بهره برداری خواهند رسید.

وی توسعه سایت های استانی و تخصیص بالغ بر ۶۵درصد از مجموع تیراژ تولید به این سایت ها، ارتقای کیفیت تولید و اختصاص یک سوم از تولیدات آن ها به صادرات و ایجاد ۱۴ هزار شغل جدید مستقیم و ۳۰ هزار شغل غیر مستقیم را از دیگر برنامه های ایران خودرو در راستای تحقق چشم‌انداز صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ و چشم انداز ۲۰ ساله کشور عنوان کرد و گفت: دستیابی به جایگاه نخست صنعت خودروی منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم در جهان از طریق رقابت‌پذیری مبتنی برتوسعه فناوری هدف های تعیین شده در این زمینه است.

قائم مقام مدیر عامل ايران خودرو از تداوم سياست خودکفايي قطعات و مجموعه هاي محصولات توليدي خبر داد و گفت: كاهش هزينه هاي لجستيک و تحويل، کاهش و حذف ارزبري تامين قطعات، تامين چند سورسي و منبع يابي جهاني قطعات خودرو، تعميق ساخت داخل محلي و جلب حمايت و سرمايه گذاري محلي از راهبردهاي ايران خودرو در اين زمينه است.