تعیین قیمت سوخت هواپیماها هفتگی شد

به گزارشافکارنیوزبه نقل از مهر، از اول آذر ماه سال جاری قیمت سوخت هواپیماهایی که در مسیرهای بین المللی تردد می کنند، به صورت شناور و تعادلی عرضه می شود.

بر این اساس با تصویب و ابلاغ این فرمول جدید قیمت فروش بنزین به ایر لاین‌ها به صورت هفتگی تعیین و عرضه شده و در شرایط فعلی فوب خلیج فارس معیار اصلی تعیین قیمت بنزین ایرلاین‌های در مسیرهای پروازی بین‌المللی است.

از اینرو برای هفته جای قیمت هر لیتر بنزین برای عرضه به شرکت های هواپیمائی داخلی با نرخ ۲۱۲۳ تومان انجام می شود و این قیمت تا روز یکشنبه هفته اینده پابرجا خواهد بود.
جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اخیرا در گفتگو با مهر با بیان اینکه اینکه نرخ فوب بر مبنای دلار مبادلاتی تعیین خواهد شد، گفته است: هم اکنون قیمت فروش سوخت هواپیماها مطابق با فوب خلیج فارس در کشورهای همسایه بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است.

رستم قاسمی هم اخیرا در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت فروش سوخت به شرکتهای هواپیمابی گفته بودن: در حال حاضر قیمت سوخت در برخی از کشورهای همسایه بیش از ۶۰۰۰ تومان به شرکتهای هواپیمایی فروخته می‌شود.

وزیر نفت با اعلام اینکه از ابتدای آذر ماه سال جاری هر لیتر بنزین به هواپیماهای داخلی به قیمت ۷۰۰ تومان پرداخت می شود، تصریح کرده بود: ان دسته از شرکت‌های هواپیمائی که قیمت جدید سوخت را پرداخت تکنند، عرضه سوخت ب آنها متوقف خواهد شد.

در همین حال مدیران برخی از شرکتهای هواپیمایی از افزایش نرخ سوخت پروازهای خارجی به ۲۲۰۰ تومان خبر داده و معتقدند: رقم کل هزینه ایرلاینها در این مدت ۶۰ درصد افزایش یافته است.