به گزارش افکارنیوزبه نقل از عصر ایران، گاهی با مشاهده فایل فروش واحدهای مسکونی لوکس و سوپرلوکس در محله‌های لوکس‌نشین تهران می‌توان اطلاعاتی را حتی به میزان جزئی، اما جدید در بازار ساخت و ساز مسکن به‌دست آورد.

البته بیش از ۹۰ درصد اطلاعاتی که در قالب مشخصات واحد مورد نظر و همچنین سازه عنوان می‌شود، بیشتر جنبه تجملاتی دارد، اما با این حال آگاهی از طراحی برج بر اساس طراحی کشورهای مدرن یا متریالی که در ساخت آنها به کار می‌رود، خالی از لطف نیست.

برای مثال در هفته گذشته، دو واحد مسکونی با متراژهای ۴۸ و ۱۲۰ مترمربع در حوالی شمشک(نرسیده به دو راهی دیزین) به بازار فروش معرفی شده است.

در فایل این آگهی، عنوان شده بود: واحد مذکور پیرو طرح نوین جهانی شیکاگو یک و دو خوابه است. علاوه‌بر این، واحد دیگری در منطقه شمیران، با عنوان «ویلایی در آسمان» به متقاضیان برای خرید پیشنهاد شده است. این واحد مسکونی به متراژ ۳۷۰ متر مربع، به اضافه ۲۰۰ متر مربع تراس طراحی شده است، اما نکته قابل‌توجه در این فایل، دیوارها و سقف‌های متحرک بود که به آنها اشاره شده است.

همچنین در مشخصات یکی از واحدهای مسکونی سوپر لوکس در منطقه فرمانیه تاکید شده بود که برخی از متریال استفاده شده دست‌ساز اروپایی است و همچنین این واحد ۳۷۰ متری، تحقق ایده‌ای نو در صنعت ساختمان است و از طراحی نئوکلاسیک استفاده شده است.