به گزارش افکارنیوزبه نقل عصر خبر، آمادگی ۲۴ ساعته محافظان این مرز بوم در پدافندها و یگان های نظامی مستقر در مناطق رزمی سبب شده هیچ گونه تحرکی چه از سوی نیروهای داخلی و چه خارجی از دید این حافظان امنیت کشور نادیده نماند و با هرگونه تحرک خارجی برخورد شدید شود.



چندی پیش یکی از مقامات عالی اجرایی کشور به مناطق زلزله زده آذربایجان سفر می کند تا هم با سرکشی به مناطق در جریان روند عملیات های عمرانی مناطق زلزله زده قرار گیرد که به دلیل عدم هماهنگی های لازم، ممکن بود حادثه ای در منطقه رخ دهد.

چندی پیش چند بالگرد متعلق به یک نهاد اجرایی عالی کشور مشغول سرکشی بازدید از مناطق زلزله زده بود که یگان های حفاظت و پدافند این بالگردها را شناسایی و کشف می کنند که به دلیل عدم هماهنگی، پدافند ها دستور آتش به اختیار را دریافت می کنند که در صورت تحرک غیرعادی اقدام به سرنگونی و منهدم کردن متجاوزان به حریم کشورمان را بکنند، که در لحظه آخر به پدافندهای مستقر در منطقه اطلاع داده می شود که این بالگردها خودی بوده و مربوط به سفر یک مقام عالی اجرایی کشور می باشد.

پس از اطلاع این یگان ها و شناسایی بالگردها، تجهیزات از حالت آماده شلیک خارج می شوند.

گفتنی است، آماده باش بودن و جانفشانی پاسداران حریم این مرز و بوم سبب شده که هیچ گونه تحرک دشمنان مخفی نمانده و حتی دشمنان کشور جرات ارسال تجهیزات جاسوسی بدون سرنشین را به خود ندهند چرا که در این صورت به سرنوشت ۲ پهباد شکار شده ایران دچار می شوند.