تخصیص ۵۰۰ دلار به اعضای خانواده دانشجویان غیربورسیه

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، صمدکریمی _ سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور _ اظهار کرد: دانشجویان غیر بورسیه که به همراه خانواده خود برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند برای هر عضو خانواده خود ماهیانه ۵۰۰دلار به نرخ مبادله‌ای دریافت می کنند.

کریمی با بیان این‌که کماکان ارز دانشجویان بورسیه مورد تایید وزارت علوم و یا بیماران مورد تایید وزارت بهداشت به نرخ مرجع است، یادآورشد: با تصمیماتی که بانک مرکزی درباره دانشجویان غیربورسیه(فوق‌لیسانس یا بالاتر) گرفته مقرر شده تامین ارز آنها به نرخ مبادله‌ای باشد.

وی افزود: هم برای دانشجویان بورسیه و هم دانشجویان غیربورسیه حداکثر هزینه‌ی اقامت ۱۲ هزار دلار و حداکثر هزینه‌ی شهریه ۱۵ هزار دلار در نظر گرفته شده که در مجموع سالانه ۲۷ هزار دلار می‌شود.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور افزود: بانک های عامل می توانند با توجه به تقاضاهای مشتریان به نرخ مبادله ای جهت تامین تقاضاها از بانک مرکزی ارز خریداری کنند و بدیهی است تصمیم اخیر بانک مرکزی نیز در افزایش سهم بازار بین بانکی در بازار ارز کشور و هدایت عمده تقاضاها به سیستم بانکی نقش چشم گیری داشته و سبب همگرایی نرخ بیشتر صرافی های مجاز به نرخ مبادله ای در کشور خواهد شد.

کریمی تاکید کرد: براساس آخرین اطلاعاتی که داریم در رابطه با دانشجویان بورسیه هیچ مشکلی وجود ندارد و بانک طی نامهی رسمی اعلام کرده که کلیهی تقاضاهای مربوط به دانشجویان بورسیه را پرداخت کرده است.