به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، میرجواد سلیمانی در حاشیه بازدید جمعی از اصحاب رسانه کشور مولداوی از شرکت ایران خودرو گفت: جمهوری مولداوی یکی از مهمترین کشور‌های CIS است که می‌تواند بازار تازه‌ای برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو باشد.

وی افزود: پایگاه تولید ایران خودرو در بلاروس با ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه در سال می‌تواند بخشی از نیاز بازار خودروی جمهوری مولداوی را تامین کند.

او تاکید کرد: هم‌اکنون خودروهای تولیدی ایران‌خودرو به کشورهایی مانند بلاروس، آذربایجان، ونزوئلا، ‌ سنگال، عراق، سوریه و روسیه صادر می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت تا افق ۱۴۰۴ گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا افق ۱۴۰۴ حداقل ۳۵ درصد از محصولات ایران خودرو به بازارهای هدف صادر خواهد شد، شمارگان تولید نیز به ۱.۵ میلیون دستگاه خواهد رسید.

سلیمانی از توسعه و ارتقای محصولات برند ایران خودرو و گسترش راهبرد مولتی برندینگ از راه مشارکت با خودروسازان مطرح و موفق در بخش های مختلف بازار خبر دادکه بر اساس آن در کوتاه مدت، حداقل ۳۰ درصد از تولیدات برند داخلی خواهد بود.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو ارتقای توان تامین کنندگان در طراحی زیر سیستم ها و فناوری های جدید را از دیگر برنامه ها ی این شرکت عنوان کرد و گفت: علاوه بر تامین استانداردهای یورو ۴ ، ۵ و ۶، استاندارد ایمنی EuroNcap سه ستاره برای محصولات بر پایه پلتفرم های موجود و پنج ستاره برای محصولات بر پایه پلتفرم های جدید خواهد بود.