به گزارش افکارنیوز، سعید آریان پور در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با وضعیت پرونده ۳۰۰ بدهکار کلان بانکی که طی روزهای اخیر مورد اشاره رئیس جمهور قرار گرفته بود، اظهار داشت: شرکت ساماندهی و پیگیری وصول مطالبات معوّق بانک‌ها در این خصوص اطلاعات ندارد.

وی با بیان اینکه این پرونده‌ها در شرکت وصول مطالبات معوق بانک‌ها نیستند، افزود: پرونده‌های بزرگی که آقای رئیس جمهور مورد اشاره قرار دادند در شرکت مطالبات نیست؛ این شرکت اصلاً‌ پرونده‌های دُرشت ندارد.

براساس این گزارش محمود احمدی نژاد طی روزهای اخیر در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی خراسان رضوی به ایراد سخنانی پرداخته و اشاره کرده بود: ۳۰۰ نفر در کشور ۶۰ درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند.

احمدی‌نژاد تأکید کرده بود: برخی هم در سازمان‌ها و دیگر جاها قانون تصویب می‌کنند که به این افراد وام گرفته نزدیک نشویم جای این سؤال باقیست که چرا نباید این وام‌ها را مسترد کنیم در حالی که عده‌ای خودخواهانه تلاش می‌کنند که پول‌های کشور را بلوکه و احتکار کنند.

وی گفت: پول در کشور زیاد است؛ ولی وقتی پول زیاد می‌شود ردپایی از قدرت هم پیدا می‌شود، برخی به نام کارگر و کارخانه پول می‌گیرند ولی برای خود تلاش می‌کنند و پول در دست خودشان است.

پیشتر محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در نامهای به بانک مرکزی و بانکهای عامل دستور داده بود که همکاری با شرکت ساماندهی و پیگیری وصول مطالبات معوّق بانک ها در سیستم بانکی تشدید شود اما ظاهراً بانکیها اقدام چندانی در این راستا انجام نمی دهند.