به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از سی اس او آنلاین، این تروجان که به طور اختصاصی در کشورهای روسی زبان طراحی و منتشر شده به مهاجمان امکان می دهد تا حساب های بانکی افراد مختلف را در آمریکا غارت کنند.

بدافزار Carberp اولین بار در سال ۲۰۱۰ در فضای مجازی منتشر شد و از آن زمان تاکنون به طور گسترده برای خرابکاری مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

در اوایل سال ۲۰۱۱ طراح Carberp کیت طراحی آن را که برای بهینه سازی بدافزار یاد شده قابل استفاده است را به قیمت ۱۰ هزار دلار به فروش رساند و عده محدودی از مشتریان آن را خریداری کردند. حال بعد از مدتی نسخه پیشرفته Carberp از سوی کاربران خرابکاری در روسیه، اوکراین، بلاروس، قزاقستان، مولداوی و دیگر جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفته شده است.

در حد فاصل ماه های مارس تا ژوئن رهبران سه گروه جنایتکار سایبری در روسیه که از این بدافزار استفاده می کردند دستگیر شده اند، اما هنوز مشخص نیست چه میزان پول از این طریق از حساب های بانکی سرقت شده است.

برخی هکرها برنامه های قابل اجرا بر روی گوشی های آندروید طراحی کرده اند که Carberp در آنها مخفی شده و از این طریق اطلاعات مربوط به تراکنش های مالی آنلاین کاربران و اطلاعات لاگین به حساب های بانکی سرقت و مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

از جمله بانک هایی که از این طریق مورد دستبرد قرار گرفته اند می توان به ells Fargo، Citibank، JP Morgan Chase،Bank of America، TD Bank اشاره کرد.