جزئیات قیمت جدید برخی از انواع لبنیات

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، هفته گذشته بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در توافقی که با انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی داشت، قرار بر این شد که قیمت برخی از انواع محصولات لبنی کاهش یابد.

بر این اساس، تولیدکنندگان نیز بر این موضوع توافق کردند که سود خود را که به صورت معمول ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است، به ۷ درصد کاهش دهند.

این توافق از روز گذشته در بازار عملیاتی شده است و بسیاری از تولیدکنندگان قرار بر این گذاشته‌اند که قیمت این محصولات را به صورت یکسان در بازار عرضه کنند، از سوی دیگر متعهد شده‌اند که عرضه را به موقع و به اندازه کافی در بازار انجام دهند.

بر این اساس حسن رادمرد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تائید این خبر و بیان کاهش یافتن قیمت ۴ محصول لبنی در بازار به خبرنگار مهر گفت: بر اساس توافقات انجام شده، قیمت شیر استریل پاکتی کم‌لاکتوز ۱ لیتری ۱.۵ درصد چربی که در گذشته، ۲۸۰۰ تومان بوده است هم اکنون با قیمت جدید ۲۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین شیر استریل پاکتی ۱.۵ درصد چربی یک لیتری که در قبل از این تفاهم، به نرخ ۲۰۰۰ تومان بوده شده؛ هم اکنون ۱۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گفته رادمرد، همچنین خامه ۱۰۰ گرمی که در گذشته ۹۰۰ تومان قیمت داشته است، هم اکنون قیمت آن به ۸۵۰ تومان تقلیل یافته است، ضمن اینکه انواع خامه‌های عسلی، شکلاتی و طعم‌دار نیز که در گذشته ۱۰۰۰ تومان عرضه می‌شده است، هم اکنون در بازار ۸۵۰ تومان عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: تا پایان سال ممکن است قیمت سایر اقلام نیز کاهش داشته باشد.