قیمت پیش‌فروش سیب شب عید تعیین شد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سیدرضا نورانی اظهار کرد: نه تنها هیچ کمبودی در زمینه سیب درختی نداریم بلکه این محصول مازاد مصرف بوده و پرتقال هم به میزان کافی تولید شده است.

وی با اشاره به تولید حدود ۳.۵ میلیون تن سیب و نگهداری در سردخانه‌ها گفت: براساس پیشنهاد اتحادیه محصولات کشاورزی ارومیه، همه عرضه‌کنندگان می‌توانند از هم‌اکنون برای خرید سیب به قیمت کیلویی ۱۴۷۰ تومان اقدام کرده و در شب عید محصول خود را از سردخانه‌ها دریافت کنند.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان این‌که این قیمت پیشنهاد شده از سال گذشته نیز ارزان‌تر است عنوان کرد: دولت می‌تواند به جای یارانه‌ای که پیش از این برای میوه‌های شب عید در نظر می‌گرفت آن را با همین قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

نورانی درباره‌ی وضعیت تولید مرکبات نیز عنوان کرد: وضعیت تولید نارنگی مناسب بود اما از آنجا که این محصول ماندگاری زیادی ندارد برای شب عید نارنگی کمی خواهیم داشت.

وی افزود: امسال حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات تولید شده که یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع پرتقال بوده است.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به نیاز ۲۰۰ هزار تنی پرتقال برای شب عید تصریح کرد: با توجه به میزان تولید و مصرف پرتقال برای شب عید هیچ نیازی به واردات نیست و از آنجاکه هم اکنون عرضه این محصول در بازار عمده فروشی کیلویی ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است، پیشبینی میشود در صورت مدیریت مناسب قیمت آن بیش از ۱۵ درصد افزایش نداشته باشد.