نرخ‌گذاری مگان آزاد شد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، محمدرضا نجفی‌منش اظهار داشت: بحثآزادسازی قیمت خودرو مورد درخواست خودروسازان و قطعه‌سازان است که در صورت عملی شدن، خودرو توسط شرکتهای خودروساز ۵ درصد پائین‌تر از قیمت بازار عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: اخیراً با آزادسازی قیمت مگان موافقت شد که امیدواریم این مسئله در مورد خودروهای دیگر نیز عملیاتی شود.

نجفی‌منش توضیح داد: اگر خودروساز بخواهد به طور مستقیم محصول خود را عرضه کند برای اینکه با زیان همراه نباشد باید آن را ۵ درصد پائین‌تر از قیمت بازار به فروش برساند.

وی در پاسخ به این سوال که آزادسازی قیمت خودرو باعثافزایش قیمت در بازار آزاد نمی‌شود؟ نیز گفت: اگر قیمت بالا باشد، مشتری برای خرید وجود نخواهد داشت و اگر خودرو عرضه نشود، خودروسازان ورشکست می‌شوند.

وی افزود: در زمان آزادسازی قیمت سیمان، ابهامات زیادی مطرح بود اما پس از آزادسازی، این ابهامات برطرف شد که نمونه این اتفاق در صنعت خودرو نیز قابل انجام است.

عضو انجمن قطعه سازان با بیان اینکه تاکنون توافق نهایی برای آزادسازی قیمت همه خودروها صورت نگرفته گفت: خودروسازان می‌‌گویند در صورت آزادسازی قیمت خودرو، قیمت قطعات را نیز اصلاح خواهند کرد که این به نفع صنعت قطعه‌سازی است و هر چقدر خودروساز دوام بیشتری داشته باشد به نفع قطعه‌سازان است.

وی در پایان با بیان اینکه مدت زیادی است که جلسات شورای سیاستگذاری خودرو برگزار نشده گفت: مقدمات کار برای برگزاری مجدد جلسات این شورا در حال انجام است.

به گزارش فارس، طی روزهای اخیر بحثهایی در مورد موافقت وزارت صنعت با آزادسازی قیمت خودرو مطرح شد که در نهایت و با وجود تأیید این موضوع از سوی رادمرد معاون وزیر صنعت، اعلام شد که توافقی بر سر این مسئله صورت نگرفته است.