به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام همراه اول صبح روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه با حضور بیش از ۹۲ درصد سهامداران در سالن اجتماعات برج همراه برگزار شد.

در این مجمع که دستور جلسه، اصلاح مفاد اساسنامه عنوان شده بود، رئیس مجمع با ذکر دلایل پیشنهاد افزایش تعداد اعضاء هیأت مدیره اظهار داشت: همراه اول در راستای تغییر و تحولات ساختاری، پیگیری حقوق مشتریان و منافع سهامداران نیازمند هیأت مدیره ای با تخصص های بیشتر است تا از یک طرف برنامه ها و استراتژی های کلان شرکت به نحو مؤثری تدوین شود و از طرف دیگر هر یک از اعضاء هیأت مدیره با تخصص هایی که دارند بر اجرای درست و مطلوب این استراتژی ها در سطح شرکت باشند؛ لذا نیازمند آن هستیم که هیأت مدیره ظرفیت بیشتری داشته باشد.

در ادامه در خصوص افزایش تعداد اعضاء هیأت مدیره رأی گیری بعمل آمد و مصوب شد تعداد اعضای هیأت مدیره همراه اول به جای ۵ نفر، ۵ یا ۷ نفر باشد.

پس از جلسه رأی گیری مهندس وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور اول در گزارش کوتاهی وضعیت سهام همراه اول را تشریح کرد.

صدوقی گفت: درآمد ۸ ماهه همراه اول در سال جاری ۳۸۸۰ میلیارد بوده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: کل هزینه های شرکت در مقطع زمانی مذکور ۲۴۶۰ میلیارد تومان بوده که ۶۵درصد هزینه های پیش بینی شده را شامل می شود.

همچنین صدوقی از تحقق ۹۵درصد درآمدهای غیرعملیاتی خبر داد و گفت: درآمدهای غیرعملیاتی در ۸ ماهه اخیر ۳۱۹ میلیارد تومان بوده که رشد ۸۸ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

مدیرعامل همراه اول با اعلام اینکه ای پی اس سال جاری ۹۱۸ تومان است اظهار کرد: بدین ترتیب در ۸ ماهه امسال ۶۹.۵ درصد سود محقق شده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۵ درصد رشد را نشان می دهد.

صدوقی اعلام کرد: همراه اول از سال ۸۳ تاکنون هیچگونه افزایش تعرفه نداشته است و از میان ۸۰۰ اپراتور جهان از نظر پایین بودن تعرفه مکالمه قبل از هند و یکی مانده به آخر است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم امسال از فرابورس وارد بورس شویم گفت: البته فرابورس علاقمند نیست که از آن بازار خارج شویم. با ورود به بورس کل مالیات قابل پرداخت شرکت بیش از یک درصد کاهش می یابد که به نفع شرکت است.

صدوقی افزود: امسال همراه اول ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است که بیشتر سرمایه گذاری ها در زمینه آماده سازی ارائه نسل های آینده است. البته ۱۰۰ درصد شبکه Core همراه اول تا یک ماه آینده نوسازی می شود.

وی با اشاره به سهم بازار همراه اول در کشور اظهار کرد: ما امسال بیش از ۹ میلیون مشترک جدید جذب کرده ایم در حال حاضر سهم بازار ما در کشور ۶۸ درصد سیم کارت های روشن است.

صدوقی در پایان با اشاره به تمدید دوره انحصار اپراتور سوم گفت: بنا به دلایل کارشناسی ما این افزایش دوره انحصار را قبول نداریم و آن را به نفع مردم و کشور نمی دانیم. این موضوع را بدون سروصدا از طریق مراجع قانونی پیگیری می کنیم.