به گزارش افکار نیوزبه نقل از ایسنا، پروژه گازرسانی به پل سفید با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به بهره‌برداری رسید.

" باقری " فرماندار سوادکوه، بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی را یکی از بزرگترین آرزوهای تحقق یافته مردم منطقه عنوان کرد و گفت: با عنایت به خداوند متعال امروز شاهد این مهم خواهیم بود.

" علی پور " نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: خداوند را شاکریم که پروژه گازرسانی به پل سفید به بهره برداری رسیده و ان شاالله با دستور وزیر نفت، گازرسانی به سایر مناطق شهرستان نیز پیگیری شود.

" محسن عرب مقصودی " مدیر عامل شرکت ملی گاز مازندران نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار مازندران و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پیگیری و افتتاح این پروژه گفت: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی هیچ گونه خدمات گاز رسانی در استان وجود نداشت و تمام خدمات پس از انقلاب و به برکت خون شهدا شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نصب هر علمک در منازل شهروندان را به منزله پیام انقلاب می‌دانیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز مازندران با اشاره به ۱۴ هزار و ۶۶۲ کیلومتر لوله گذاری شهری در مازندران گفت: تاکنون بیش از ۵۸۰ هزار علمک در استان نصب شده و بیش از ۹۱۲ هزار مشترک در مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی ۹۷ درصد از خانوار شهری استان را از گاز بهره‌مند دانست و افزود: پروژه گازرسانی به پنج شهر و ۳۹۶ روستای استان نیز با حضور پیمانکاران در حال اجرا است که برای گازرسانی به این پنج شهر ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: ایران کشور ثروتمندی است و منابع عظیم خدادادی در این سرزمین گسترده شده است که این مساله در کمتر کشوری مشاهده می‌شود و به همین دلیل دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز به بهانه‌ای در صدد ایجاد مشکل برای کشور هستند و امروز جزو روزهایی است که دشمن با همه توان برای تحریم در بخش‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی کرده است.

قاسمی با اشاره به تحریم سخت دشمن برای ضربه زدن بر زنجیره تولید و فروش نفت ایران افزود: دشمن در این شرایط فکر کرد که کار ایران تمام شده ولی امروز جمهوری اسلامی در شرایط سخت با عنایت خداوند متعال و رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر تحریم را پشت سر گذاشته است.

وزیر نفت تصریح کرد: بحمدالله با برنامه‌ریزی مناسب بخش قابل توجهی از نفت خود را می‌فروشیم و کالا، مواد غذایی و دارو به کشور وارد می‌کنیم که این وضعیت با شرایط چند ماه گذشته قابل مقایسه نیست.

قاسمی با تاکید بر توجه ویژه رییس جمهوری بر مسایل اقتصادی اشاره کرد و افزود: امروز کشورهای زیادی خریداران نفت ما هستند و قطعاً دشمن در بحثتحریم در نیل به اهداف شوم خود ناکام خواهد ماند.

وی در خصوص وضعیت گازرسانی در کشور گفت: با تلاش‌های خوب صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد از روستاها و ۹۷ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و بهره‌مندی از این منابع خدادادی حق طبیعی مردم است.

قاسمی خاطرنشان کرد: صنعت نفت کشور در گذشته وابستگی زیادی به اروپا داشت ولی امروز ۸۰ درصد کالاهای صنعت نفت در داخل کشور تولید می‌شود و ان شاالله در آینده نزدیک قطع کامل وابستگی نفت کشور بر دیگر کشورها را شاهد خواهیم بود.

وی با تقدیر از تلاشهای مدیریت و کارکنان شرکت ملی گاز مازندران خاطرنشان کرد: ان شاالله مناطق باقی مانده استان نیز از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.