محمد کرم پور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد چگونگی نرخگذاری برای مکالمات و دیگر سرویس های موبایل اپراتور تامین تله کام که قرار است با کد ۰۹۲ عرضه شود گفت: تعرفه مکالمات با سیم کارت های اپراتور سوم مطابق پروانه و براساس سقف تعیین شده ای است که همه اپراتورها ملزم به اعمال آن هستند.

وی ادامه داد: اما برای خدماتی به غیر از مکالمه و پیام کوتاه که این اپراتور براساس شبکه نسل سوم - ۳G - قرار است عرضه کند تعرفه های جداگانه درنظر گرفته می شود.

کرم پور با بیان اینکه اپراتور سوم مطابق با هر سرویسی که عرضه خواهد کرد پیشنهاد تعرفه خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه می دهد اضافه کرد: تعرفه سرویسهای شبکه ۳G به کلی با ۲G متفاوت خواهد بود و نرخ اینترنت GPRS به طور قطع با اینترنت نسل سوم تفاوت خواهد داشت.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه کارشناسان رگولاتوری برای نرخگذاری سرویس های نسل سوم که از سوی اپراتور سوم پیشنهاد شده در حال بررسی هستند ادامه داد: این تعرفه ها تا سه ماه آینده و قبل از راه اندازی رسمی این شبکه تصویب خواهد شد.

وی گفت: ارائه سرویس های مالتی مدیا - MMS - با حجم بیش از ۳۰۰ کیلوبایت باید با نرخ های تعیین شده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گیرد و در این خصوص اپراتور سوم باید پیشنهاد خود را ارائه دهد.

به گزارش مهر، هیئت دولت در بهمن سال ۸۶ استفاده از فناوری نسل سوم GSM یا همان ۳G را مصوب کرد و براساس آن اردیبهشت ماه امسال شرکت تامین تله کام یکی از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی - شستا - مجری این پروژه شد که قرار است راه اندازی رسمی آن خرداد ماه ۹۰ محقق شود.

قیمت سیم کارت های دائمی نسل سوم که با کد ۰۹۲ عرضه خواهد شد ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود که این تعرفه سقف قیمت درنظر گرفته شده است و این اپراتور با توجه به نیاز بازار می تواند این نرخ را کاهش دهد. همچنین اپراتور سوم مجاز به ارائه سیم کارت های اعتباری است.

نسل سوم موبایل محیطی چند رسانه ای را در اختیار مشترکان قرار می دهد و با توجه به آنکه پایه گذاری آن بر مبنای فناوری اطلاعات است عرضه تمامی خدمات مربوط به شبکه فناوری اطلاعات روی موبایل ممکن خواهد شد.

گفته شده است طی چند روز آینده فاز آزمایشی راه اندازی این شبکه به بهره برداری می رسد.