محسن رضایی: مسکن مهر۲ اشکال اساسی دارد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محسن رضایی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص نتایج مسکن مهر و اینکه گفته میشود، این پروژه توانسته به کاهش قیمتها کمک کند، چیست، افزود: اصل مسکن مهر کار درستی است، اما بحث بنده بر روی منابع تأمین مسکن مهر است که اگر بخواهد از طریق استقراض مستقیم و غیر مستقیم صورت بگیرد، نقدینگی را افزایش میدهد و افزایش نقدینگی موجب تورم خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو اشکال اساسی به مسکن مهر وارد است، ادامه داد: اولین یک اشکال این است که باید مبلغ مالی تأمین مسکن مهر از منابع طبیعی دولت و یا با مشارکت بیشتر بخش خصوصی صورت گیرد، تا بخش خصوصی با گرفتن امتیازاتی منابع خود را وارد مسکن مهر کند، تا دولت ناچار نباشد که پایه پولی را تقویت کند.

رضایی ادامه داد: اشکال دوم خدمات دهی مسکن مهر بوده که به طور کامل موجب رضایت مندی افرادی که از این واحدهای مسکونی استفاده کرده‌اند و یا خواهند کرد، نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مسکن مهر معمولاً در ارتباط با آب، برق و یا زیر ساختهای دیگر دارای اشکالاتی است.

وی افزود: البته باید به این موضوع بعد مسافت و مکان یابی برخی از واحدهای مسکونی مهر که ساخته شده‌اند و از شهر فاصله دارند، را نیز اضافه کرد.

رضایی گفت: اگر این اشکالات تأمین منابع مالی و اشکالات فنی و مکان یابی برطرف شود، خوب است که طرح مسکن مهر ادامه پیدا کند و با این اصلاحات طرح خوبی خواهد بود.

* کسی به انتقاد ما در مورد مسکن مهر گوش نکرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید، این انتقادات به مسکن مهر یک مقدار دیر است و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، چرا که میتوانستید دو سال پیش این موارد را مطرح کنید، گفت: این اشکالات را ما قبلاً مطرح کردیم، اما کسی به آن گوش نداده است