پیامک تلفن ثابت ارزان‌تر است یا همراه؟!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، زمانی نه چندان دور بسیاری از این مشترکان و یا حتی کاربران خطوط غیر اعتباری در تخیلات خود روزی را میدیدند که بشود با تلفن ثابت پیامک فرستاد.

اکنون مدتی است این امکان برای تمامی تهرانی‌ها فراهم شده و بسیاری از پایتخت‌نشینان در میان پیامک‌های دریافتی خود پیامک‌هایی با شماره تلفن ثابت نیز دریافت می‌کنند.

اما در ارتباط با این‌که چطور مشترکان می‌توانند از خط ثابت خود پیامک ارسال کنند. سمیع‌الله صادقی - معاون توسعه و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران - به ایسنا گفت: در حال تمام مشترکان تهرانی می‌توانند با استفاده از گوشی‌های مخصوص ارسال پیامک بدون مراجعه به مخابرات از خط ثابت خود پیامک ارسال کنند.

وی ادامه داد: کاربرانی که به این گوشی‌ها دسترسی ندارند هم می‌توانند با مراجعه به مخابرات و گرفتن نام کاربری و رمز عبور از طریق کیبورد رایانه متن پیامک‌های خود را تایپ و آن‌ها را ارسال کنند.

اما صادقی درباره تعرفه این پیامک‌ها و این‌که آیا تعداد حروف در پیامک‌های تلفن ثابت با تعداد حروف پیامک‌های موبایلی برابری می‌کند، توضیح داد: از نظر کاراکتر هیچ تفاوتی میان پیامک‌های تلفن ثابت و همراه وجود ندارد.

وی ادامه داد: از نظر هزینه هم هر پیامک تلفن ثابت به ثابت معادل یک پالس یعنی حدود پنج تومان قیمت دارد و پیامک به تلفن همراه یا تلفن ثابت شهرستان‌ها نیز به قیمت دو پالس محاسبه می‌شود.

صادقی همچنین یادآور شد: در حال حاضر بیشتر ارسال‌کنندگان پیامک از تلفن‌های ثابت شرکت‌های ارسال انبوه پیامک هستند.

وی درباره اینکه از چه زمان این طرح در شهرستانها هم اجرایی خواهد شد گفت: پیگیری این موضوع بر عهده مخابرات ایران قرار دارد اما به هر حال در حال حاضر زیرساختهای این بخش آماده است