به گزارش افکارنیوز به نقل از تسنیم، شرکت اماراتی مجید الفوطین که دو فروشگاه خرده فروشی در تهران و شیراز به نام هایپراستار دارد از افزایش ۱۰ درصدی درآمد خود در سال ۲۰۱۲ خبر داد.

بر اساس گزارش مالی شرکت مجید الفوطین، کل درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۲ به ۲۱.۶ میلیارد درهم معادل ۵.۹ میلیارد دلار رسید.

میزان سود این شرکت قبل از کسر سود سهام و مالیات ها و صرف نظر از استهلاک تجهیزات نیز بالغ بر ۳ میلیارد درهم معادل ۸۱۹ میلیون دلار محاسبه شده است که نسبت به سال قبل از آن رشد ۷ درصدی داشته است.

این شرکت به زیان خود از نوسانات نرخ ارز در ایران اشاره کرده و نوشته است اگر اثرات کاهش ارزش ریال ایران را محاسبه نکنیم رشد سود شرکت ۹ درصد بوده اما با لحاظ کاهش ارزش ریال این رقم به ۷ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس نوسانات نرخ ارز در ایران سود این شرکت اماراتی را ۱۴ میلیون دلار کاهش داده است.

فروشگاه های خرده فروشی مهمترین زمینه فعالیت شرکت مجید الفوطین است که مجموعا به ۹۰ فروشگاه در ۱۱ کشور بالغ می شوند. کل درآمد این شرکت از محل فروشگاه های خرده فروشی در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۸ درصدی به ۱۷.۸ میلیارد درهم معادل ۴.۸۶ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش سود بخش فروشگاه های خرده فروشی این شرکت در اثر کاهش ارزش ریال در ایران تنها ۲ درصد افزایش داشته و به ۹۳۷ میلیون درهم معادل ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش رویترز یک مقام شرکت مجید الفوطین به زیان این شرکت از تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: «ما کاملا از تحریم ها شکایت داریم».

بر اساس این گزارش ۴ درصد درآمد این شرکت اماراتی در سال ۲۰۱۲ از محل فعالیت آن در ایران بدست آمده است که رقم آن بالغ بر ۸۶۴ میلیون درهم معادل ۲۳۶ میلیون دلار محاسبه شده است.

فعالیت شرکت مذکور از ۴ سال پیش در ایران بحثو حدیثهای بسیاری به دنبال داشته است. برخی کارشناسان از وابستگی این شرکت به محافل صهیونیستی خبر می دهند.

در گزارش سال مالی این شرکت تصریح شده است شرکت مجید الفوطین نماینده انحصاری شرکت فرانسوی کارفور در خاورمیانه است و فروشگاه های این شرکت در قالب یک شرکت سهامی فعالیت می کنند که ۷۵ درصد آن متعلق به مجید الفوطین بوده و ۲۵ درصد باقیمانده متعلق به کارفور می باشد.

از سوی دیگر گزارش هایی در مورد تعلق بخش مهمی از سهام شرکت کارفور به سرمایه داران صهیونیست و ساکن رژیم صهیونیستی منتشر شده است.